  • Data: 2019-01-01 21:34:09
    Temat: Re: Agile / Scrum w korporacjach
    Od: Wojciech Muła <w...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday, December 31, 2018 at 11:24:46 AM UTC+1, Mateusz Bogusz wrote:
    > U mnie, "sprinty" są tygodniowe. W poniedziałki i środy punktujemy
    > zadania w "backlogu" (wszyscy, czyt. 20 programistów, punktacja: 1, 3,
    > 5, 8, 13, 20).

    Zespół scrumowy ma 20 programistów?

    > W czwartki układamy kolejnego "sprinta", gdzie zawsze coś zostaje na
    > koniec tygodnia i w poniedziałek rano jest przerzucane z
    > poprzedniego do kontynuacji.

    Ile czasu wam to wszystko około-sprintowe zajmuje? Z tego co piszesz
    macie w 5-dniowym sprincie trzy dni z planowaniem -- to wygląda na
    potężny narzut czasowy. (Nie mówiąc, że spotkania zwykle rozwalają
    cały dzień.)

    > Ogólna zasada głosi, że jak oddajesz
    > zadanie do testów, to zanim weźmiesz kolejne to przetestuj chociaż jedno
    > inne oddane do testów - średnio to działa, bo znalezienie błędu powoduje
    > cofnięcie zadania do zrobienia, którym jego autor zajmie się po
    > skończeniu aktualnego zadania więc coś co było oddane do sprinta, często
    > jest "wykonane w miarę działające" trzy tygodnie później.

    Przecież w ten sposób sami strzelacie sobie w głowę. :)
    Priorytetem powinno być zadanie rozpoczęte wcześniej.

    BTW testujecie ręcznie?

    w.