  • 11. Data: 2024-04-20 14:38:25
    Temat: Re: Agregat i "legalność" instalacji
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 20.04.2024 o 14:30, PeJot pisze:

    > https://hager.com/pl/katalog/produkt/hi405r-przelacz
    nik-modulowy-i-o-ii-4p-100a

    > Manual nic o tym nie wspomina, ale od strony szyny DIN jest 2 obrotowe
    > interfejsy z kwadratowym otworem, które prawdopodobnie służą do
    > sterowania jakimiś siłownikami. Nie mam aktualnie pod ręką, nie mogę
    > sprawdzić.

    Tu na zdjęciach *od tyłu* widać wspomniane napędy.

    https://www.eibabo.pl/hager/przelacznik-125a-wylaczn
    ik-obciazenia-4-p-125a-hi406r-eb10627082

    --
    P. Jankisz
    Sygnaturka zastępcza

  • 12. Data: 2024-04-20 17:48:43
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 20.04.2024 o 13:51, Mirek pisze:

    > Też mi się wydaje to w tym przypadku niedorzeczne. Równie dobrze ręczny
    > przełącznik może być źle podpięty, może być słabej jakości itp.
    > Styczniki z blokadą chronią dokładnie tak samo. Będąc upierdliwym można
    > zapytać: A co w przypadku jeśli te styczniki będę sterował ręcznie z
    > przełącznika sieć-agregat? A jeśli do "legalnego", ręcznego przełącznika
    > dorobię sobie serwo sterowane z czegoś tam?

    Zdalne przełączanie może być, siłowniki i inne bajery, ale sedno sprawy
    tkwi według mnie w samym przełączniku, jak dobrze podłączysz sieć,
    generator i dom tam gdzie trzeba to mechanicznie nie da się tego
    spieprzyć. No jak źle podłączysz to oczywiście będzie awaria, ale też
    nie piszą żeby siekierą nie rąbać WLZ no bo to chyba jest dosyć logiczne ;P

    Znając życie i tak kupa ludzi ma podpięte agregaty na jakiś chińskich
    ATS-ach i nikomu tego nie zgłaszają.

    L.

  • 13. Data: 2024-04-20 21:24:02
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    On 2024-04-20 13:33, Lisciasty wrote:

    > Nie wiem czym się kierują ci co wymagają projektu i uzgodnienia...

    Zabezpieczeniem na 200% życia "swoich"
    pracowników.
    Większość odbiorców (a i wyborców) to techniczne głąbo-cwaniako-kombinatory.

    Włodek

  • 14. Data: 2024-04-21 01:15:19
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 20/04/2024 08:38, heby wrote:
    > Cześć.
    > Rozmawiam sobie o duperelach ze znajmomym i wpadł temat zasilania
    > awaryjnego domu jednorozdzinnego.
    >
    > Stwierdził on, że "elektrym ku powiedział, że przełacznik "sieć/agregat"
    > jest nielegalny w instalacji domowej". Chodziło o taki przełacznik dwóch
    > źródeł zasilania domu.
    >
    > Ktoś może ma pomysł który dokładnie przepis jest łamany przez taki
    > przełącznik? Zaciekawiło mnie co elektrym miał na myśli mówiąc o
    > nielegalności.

    W UK jak się odłączasz od gridu to nie możesz używać ich uziemienia więc
    muisisz całkowicie przejśc na TT lub przełączać także uziem pomędzy TT a
    TN-C-S/TN-S

    Może w PL jest podobnie...

  • 15. Data: 2024-04-21 04:12:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v014ld$9os$1$Dino@news.chmurka.net>
    user Włodzimierz Wojtiuk pisze tak:

    > Zabezpieczeniem na 200% życia "swoich" pracowników

    Elektryk powinien spodziewać się napięcia na każdym przewodzie nie
    tylko na brązowym. Na zielonym też.

    Nie zwierają przewodów do siebie i do PE jak coś robią?
    Chyba powinni odcinać swoje miejsce pracy?

    --
    Piter

    #kradno ale sie dzielo

  • 16. Data: 2024-04-21 04:25:25
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:v01ia7$s2r$1$cezar91@news.chmurka.net>
    user Cezar pisze tak:

    > W UK jak się odłączasz od gridu to nie możesz używać ich
    > uziemienia więc muisisz całkowicie przejśc na TT lub przełączać
    > także uziem pomędzy TT a TN-C-S/TN-S

    Może wiesz czy w Anglii można sobie samemu wymienić włącznik światła
    (wymyślony przez pierdolonego kretyna ten mały chujek w którego ciągle trzeba trafiać
    po ciemku)

    https://miaurbohome.com/pl/p/SOHO-Wlacznik-swiatla-p
    odwojny-2G-Schodowy-Vintage-Brass/969

    na normalny nowożytny europejski włącznik 5x5cm?

    https://osprzet-sklep.pl/wylacznik-jednobiegunowy-de
    co-karlik-p-5730.html

    --
    Piter

    #kradno ale sie dzielo

  • 17. Data: 2024-04-21 08:04:08
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    > Pytałem się w PGE Pruszków o taki ręczny przełącznik sieć/agregat i
    > panienka z okienka zawołała ichniego fachowca. Ten mi powiedział, że w
    > przypadku podłączenia agregatu przez przełącznik 1-0-II nie wymagane
    > jest żadne zgłoszenie i dodatkowo powiedział, to co mam w swojej
    > rozdzielni za licznikiem ich nie interesuje.
    Dopóki im nie zaiskrzy przy uziemianiu to nie interesuje ale
    jak kogoś walnie to prokurator ma inne zdanie.
    Jak kupisz gotowy układ styczników SZR to masz papier i nikt
    nie podważy partyzantki...
    Uwierz mi przerabiałem to w PGE Warszawa o/Siedlce.
    --
    pzdr, j.r.

  • 18. Data: 2024-04-21 10:09:23
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .04.2024 o 08:04 Rutkowski, Jacek <j...@w...pl> pisze:

    > Uwierz mi przerabiałem to w PGE Warszawa o/Siedlce.
    Przyjęli od Ciebie zgłoszenie?

    TG

  • 19. Data: 2024-04-21 11:30:50
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/04/2024 08:04, Rutkowski, Jacek wrote:
    > Dopóki im nie zaiskrzy przy uziemianiu to nie interesuje ale
    > jak kogoś walnie to prokurator ma inne zdanie.

    Co ma zaiskrzyć przy uziemieniu i dlaczego ma kogoś walnąć?

    Te wyłączniki rozpinają tylko przewody robocze.

  • 20. Data: 2024-04-21 13:25:35
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 21/04/2024 03:25, PiteR wrote:
> [...]
    >
    > https://miaurbohome.com/pl/p/SOHO-Wlacznik-swiatla-p
    odwojny-2G-Schodowy-Vintage-Brass/969

    > na normalny nowożytny europejski włącznik 5x5cm?

    wymienić jak najbardziej sam możesz - najlepiej na taki co spełnia
    BS EN 60669-1