  • 21. Data: 2021-07-02 10:33:32
    Temat: Re: Akumulator padł nagle
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 01 Jul 2021 23:32:36 +0200, PiteR napisał(a):

    > in <news:12v2s64ac4czc.1msyu2tsg393q.dlg@40tude.net>

    > dlaczego?
    > to ja chcę przedostatnie czasy

    Są jeszcze firmy produkujące normalne akumulatory:

    https://batterie-zippel.de/batterie-service-uebersic
    ht/oldtimer

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 22. Data: 2021-07-02 12:47:40
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 2 lipca 2021 o 10:33:36 UTC+2 Adam napisał(a):

    > Są jeszcze firmy produkujące normalne akumulatory:

> [...]
    Normalne są teraz w sklepach. Te co link dales są nienormalne. Czytaj a nie tylko
    oglądaj obrazki.

  • 23. Data: 2021-07-02 14:40:26
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 2 Jul 2021 03:47:40 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    ht/oldtimer

    > Normalne są teraz w sklepach. Te co link dales są nienormalne. Czytaj a nie tylko
    oglądaj obrazki.

    Widywałem ich akumulatory na zlotach.

    Robione starą technologią:
    każde ogniwo w swojej wannie, płyty ołowiane a nie jakaś pianka
    ołowiano-wapniowa w plastikowym koszyczku, każde ogniwo z klemami na
    zewnątrz i mostkami na zewnątrz.

    Co jeszcze chcesz?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 24. Data: 2021-07-02 15:58:56
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 2 lipca 2021 o 14:40:30 UTC+2 Adam napisał(a):

> [...]
    > każde ogniwo w swojej wannie, płyty ołowiane a nie jakaś pianka
    > ołowiano-wapniowa w plastikowym koszyczku, każde ogniwo z klemami na

    Na zlotach rozebrane widziałeś że wiesz co jest w środku? Mnie to wisi że z siebie
    idiotę robisz. Po otworzeniu strony z linku są na niej zdjęcia elementów z których
    firma składa akumulatory do zabytkowych samochodów? Są i zdjęcia płyt. To są normalne
    współczesne plyty. Widać to na zdjęciach. Robione są jako siatkowe odlewy i mają
    wprasowana masę czynna.

  • 25. Data: 2021-07-02 18:28:36
    Od: Kaczin <j...@p...interia.pl>

    W dniu 02.07.2021 o 14:40, Adam pisze:

> [...]
    > każde ogniwo w swojej wannie, płyty ołowiane a nie jakaś pianka
    > ołowiano-wapniowa w plastikowym koszyczku, każde ogniwo z klemami na

    Szkoda, że już parowozów ni robią. Wrzucał człowiek kilka łopat węgla i
    nie było zmiłuj, że nie odpali. A teraz to same elektryki-sryki.

    --
    Kaczin

  • 26. Data: 2021-07-02 19:14:51
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    https://youtu.be/t_ysdM5GI2U

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 27. Data: 2021-07-02 20:00:07
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    piątek, 2 lipca 2021 o 19:14:55 UTC+2 Adam napisał(a):

> [...]
    normalne współczesne plyty. Widać to na zdjęciach. Robione są jako siatkowe odlewy i

    Wystarczyło się postarać i poszukać żeby znaleźć film na którym widać że to są
    normalne ołowiane płyty kratki a nie jakiś cudak oparty na pierwowzorze chyba
    Instedena. I po co było zmyślać jakieś niestworzone historię za na zlotach itp.

  • 28. Data: 2021-07-06 10:14:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 01 Jul 2021 23:32:36 +0200, PiteR wrote:
    > in <news:12v2s64ac4czc.1msyu2tsg393q.dlg@40tude.net>
    >
    > dlaczego?

    Rozbierz, moze sie dowiesz :-)

    Ogolnie wiadomo, ze rozladowanie akumulatora powoduje opadanie masy,
    a opadnieta masa moze zwierac cele ... ale jak plyty sa w kopertach,
    to chyba nie powinno?

    > to ja chcę przedostatnie czasy

    To se ne wrati :-(

    Swoja droga - wydaje mi sie, ze te oryginalne akumulatory ("pierwszy
    montaz") to wiele lat wytrzymuja, a kupione potem w sklepie juz
    krocej.
    Gorsze te sklepowe aku, czy samochod stary, wiec np alternator
    szwankuje ?

    J.

  • 29. Data: 2021-07-06 12:20:38
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 7/6/2021 o 10:14 AM, J.F pisze:

> [...]
    > krocej.
    > Gorsze te sklepowe aku, czy samochod stary, wiec np alternator

    Ogólnie w obecnych czasach większe firmy robiąc zamówienia
    określają jakie warunki ma spełniać produkt.
    Producenci aut zamawiają odpowiedniej klasy
    akumulatory więc wytrzymują odpowiednio długo.
    Gdy kupujesz akumulator zastępczy to tak naprawdę nie
    masz żadnej gwarancji co kupujesz.
    Nie jesteś w stanie wymóc na sprzedawcy ani na producencie
    akumulatorów odpowiedniej jakości.

    Więc bierzesz w markecie coś co pada chwilę po gwarancji lub
    jeszcze wcześniej ale wtedy miła pani/pan z biura obsługi
    wymienia Ci na kolejny egzemplarz bo nie opłaca się
    trzymać wyszkolonego serwisanta za grubszą kasę dla kilku
    akumulatorów w roku...
    Tak działa marketing niestety.

    --
    pzdr, j.r.

  • 30. Data: 2021-07-06 13:25:41
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 6 Jul 2021 12:20:38 +0200, Rutkowski, Jacek wrote:
> [...]
    [...]
    > Ogólnie w obecnych czasach większe firmy robiąc zamówienia
    > określają jakie warunki ma spełniać produkt.
    > Producenci aut zamawiają odpowiedniej klasy
    > akumulatory więc wytrzymują odpowiednio długo.

    Ale producentom niekoniecznie zalezy na trwalosci wiekszej niz 5 lat,
    a gwarancja na samochod czesto tylko 2 lata. Nawet jak jest 5, to
    gdzies tam dopisane, ze akumulatorow nie dotyczy :-)

    > Gdy kupujesz akumulator zastępczy to tak naprawdę nie
    > masz żadnej gwarancji co kupujesz.
    > Nie jesteś w stanie wymóc na sprzedawcy ani na producencie
    > akumulatorów odpowiedniej jakości.

    Ano owszem.

> [...]
    > wymienia Ci na kolejny egzemplarz bo nie opłaca się
    > trzymać wyszkolonego serwisanta za grubszą kasę dla kilku

    Z tego co slysze, to jest odwrotnie - jest "fachowiec" i wypisuje
    "usterka z winy uzytkownika". Akumulator widac drogi, to im sie pensja
    oplaca, szczegolnie ze wydruk papierka z gotowego szablonu to minuta
    :-)

    Co zreszta czesto bedzie prawdą, a w zdecydowanej wiekszosci ... aku 2
    lata wytrzyma, gwarancja sie skonczy ..

    J.