    From: EM <e...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Akumulatorki AA\AAA
    Date: Tue, 6 Nov 2018 14:09:59 +0100

    W dniu 06.11.2018 o 12:33, Lisciasty pisze:
    > Hm to się nieco kłóci z moim doświadczeniem, sporo zabawek dziecięcych
    > mam pędzonych takimi ogniwami i często się dzieje że dziecko porzuci
    > gdzieś zabawkę która sobie drenuje energię aż akumulator padnie zupełnie.
    > Zupełny pad mam na myśli grubo poniżej 0,7V bo wtedy ładowarka nie widzi
    > ogniwa. Dopiero jak się ożywi delikwenta łącząc na sekundę równolegle
    > z naładowanym akumulatorkiem to ładowarka zaczyna go widzieć i ładowanie
    > zaczyna się np. od 0,8V. Po naładowaniu zabawki dalej zasuwają i nie widać
    > oznak uszkodzenia.
    No OK, Patrząc na datasheet wychodzi, że to może nie jest tak bardzo
    zabójcze. Tylko dlaczego wyrzuciłem już większość akumulatorków, które
    były dłuższy czas nie ładowane? Żadnego jeszcze nie zajechałem cyklami
    pracy. Owszem, niezbyt dużo ich używam.

    Miałem też kilkadziesiąt kg "nowych" akumulatorów GSM, które były długo
    składowane. Kilka próbowałem ożywić. Bez sensownego rezultatu.
    EdiM