    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Akumulatorki AA\AAA
    Date: Mon, 10 Dec 2018 23:31:38 +0100

    W dniu 2018-11-09 o 19:57, Jawi pisze:

    > Jesteś w wielki, wielkim błędzie. Czas płynie i inni też już mają swoje
    > dobre akumulatory.
    > GP ReCyko+
    > VARTA Ready To Use

    Że się wtrącę... Dokładnie te Varty używałem kiedyś tam na początku
    zanim nadeszły Eneloopy czarne. Może ze 3-4 lata temu to było. Dziś
    pożegnałem się z ostatnią sztuką. Gdy w szeregu ogniw zbyt szybko
    następowała niewydolność, to w ciemno typowałem w/w Vartę. Pojemność
    spadała czasem o 2/3. Co ciekawe - też wspomniane powyżej GP okazały się
    być znacząco lepsze. Pojemność z 2700 spadła w tym samym czasie typowo
    do 1900, a jedna sztuka miała nawet 2100! W nawet najstarszym Eneloopie
    (czarnym) nie mam takich ubytków. Białe są do bani - szybko tracą
    parametry lub psują się.

    Eksploatacja ogniw była w przeróżnych warunkach. Niektóre zasilały
    młynki do pieprzu / soli. Inne były w lampkach LED o znikomym poborze
    mocy, inne w sprzęcie foto (tam całe mnóstwo baterii używam).

    > Panasonic EVOLTA

    Czy to przypadkiem nie Panasonic przejął produkcji Eneloopa?

    > czy seria od Sony Cycle Energy.

    Nie mam zdania.

    Jedyny akumulator jaki z mojej praktyki okazał się być równie trwały,
    równie słabo rozładowujący się samoczynnie, to Fujitsu, takie jak tu:
    https://goo.gl/images/Huv9ZJ

    > Eneloopy straciły monopol i napalać się nie ma co, ale fakt, że to
    > bardzo dobre akumulatory i jedne z lepszych na rynku.

    Monopol może i był krótki lecz obecnie panuje duopol raczej. Te, które
    wymieniłeś, z wyjątkiem Sony (bo nie znam), to śmieci z mojego punktu
    widzenia.

    > Jeżeli brać pod uwagę tylko ilość cykli to największe możliwości maja
    > chyba eneloopy "niebieskie" te w wersji lite, producent podaje nawet
    > 3tys cykli, bardzo niskie samo-rozładowanie i najmniejszą z eneloopów
    > pojemność i najwyższą rezystancję wew.

    Dodam, że serie Eneloopów wytrzymujące wiele ładowań zwykle są bardzo
    kiepskie do urządzeń wymagających dużego prądu, jak np. lampy błyskowe,
    aparaty foto, młynki elektryczne itp. Sprzęt potrafi się na nich wyłączyć.

    > Ogólnie, możliwości technologii HiMh chyba osiągnęły swój szczyt.

    Już dawno.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek