    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Algorithm design VS Introduction to Algorithms
    Date: Thu, 02 Sep 2010 11:23:53 +0200

    W dniu 02.09.2010 10:25, Jakub Owczarski pisze:

    > Wacham się tylko dlatego, że pomyślałem, że może ta druga będzie
    > równie dobra.
    > No i żeby nie robić koło ogona amazonowi: to nie amazon się pomylił,
    > od nich tylko pożyczyłem linki :)
    > zamawiałem tutaj:
    > http://www.boksala.is/DesktopDefault.aspx/tabid-8/pr
    odid-59355/
    > Czyli 2:0 dla Cormena, dzięki, tak zrobię.

    Ja nie znam tej drugiej książki, ale "Cormen" jest imo kultowy i nic
    poza tym. Pamiętam, że w liceum kilka osób kupiło go - np. mój
    współlokator ma tą knigę i jak na razie przez 3 lata studiów
    informatycznych nikt (z 3 osób) po nią nie sięgał.

    Sam ostatni raz czytałem Cormena czytałem koło 1 albo 2 liceum podczas
    przygotowania do OI - teoria wymaga mocnego skupienia aby ogarnąć,
    książka jest gruba i poszukanie czegoś w niej jest przez to upierdliwe -
    wiesz, że czytałeś o tym a i tak przewracasz 30 stron zanim znajdziesz.

    W praktyce imo nadaje się dla kogoś studiującego informatykę na uniwerku
    (czy samemu uczącego się na poziomie właśnie wiedzy uniwersyteckiej a
    nie technicznej). Dla typowego programisty - niespecjalnie. Programista
    zazwyczaj nie projektuje bardzo złożonych matematycznie algorytmów, a
    jak potrzebuje drzewo czerwono-czarne to go nie pisze z pamięci/ksiązki
    tylko używa std:::map.

    Michoo