    From: Michoo <m...@v...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Algorithm design VS Introduction to Algorithms
    Date: Fri, 03 Sep 2010 19:58:58 +0200

    W dniu 03.09.2010 07:11, Maciej Pilichowski pisze:

    > Podaj ksiazki z algorytmiki _lepsze_ od Cormena.

    error: no match for 'operator_lepsze_' in 'ksiazki z algorytmiki
    _lepsze_ od Cormena'

    Mi się do tej pory od Cormena bardziej przydało "Algorytmy i struktury
    danych" (Banachowski, Disk, Rytter), bo zawiera przystępnie opisane
    algorytmy tekstowe których nie ma w ogólnych bibliotekach (potrzebowałem
    m.i. uogólnione KMP).

    No i tekst "naucz się stl'a a nie zapamiętuj jak zaimplementować mapę o
    5% wydajniejszą" wygłoszony przez kolegę z klasy podczas przygotowania
    do OI.

    > To chyba problem wspollokatora, a nie Cormena
    Nie sądzę.

    > -- po drugie ja po
    > Cormena rzadko siegam, ale doceniam to, ze jak juz chce cos doczytac,
    > to rozumiem co czytam.
    W jakiej sytuacji doczytywałeś coś z Cormena?

    Imo w dzisiejszych czasach gdy internet jest wszędzie nie wyobrażam
    sobie sytuacji gdzie bym potrzebował "ładunek wiedzy" zawarty w
    Cormenie. Zazwyczaj nie pisuje się baz danych ani systemów plików gdzie
    potrzebne są rozważania, czy głębsza analiza problemu w ujęciu teoretycznym.

    > Na koncu ksiazki znajduje sie indeks, warto skorzystac. No i jak widac
    > gusta sa rozne, dla mnie Cormen jest zbyt cienki -- niektore tematy sa
    > pominiete i musze ich szukac w innych ksiazkach.
    A to jest kolejny problem - Cormen jest "wprowadzeniem" i mocno opisuje
    rzeczy interesujące z punktu widzenia teorii, ale nieinteresujące
    praktycznie oraz rzeczy które po jednokrotnym przeczytaniu są już na
    tyle oczywiste, że nie warto wracać. Nie twierdzę, że Cormena nie warto
    przeczytać - twierdzę, że nie warto go posiadać.

    > Zgadzam sie. W "mloda dynamiczna firma, zatrudni programiste PHP do
    > opracowania stron internetowych. Oferujemy rozwoj osobisty poprzez
    > realizacje ciekawych projektow dla najwiekszych firm w kraju" nikt na
    > takie rzeczy nie patrzy :-)
    Ok, to skoro mamy już głos ze strony "młodych, dynamicznych firm" to
    może popytam w labie działu aplikacji w "Poznańskim Centrum
    Superkomputerowo-Sieciowym" ile osób sięga po Cormena? ;)

    Michoo