    From: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: AllPCB a Technoservice
    Date: Thu, 26 Apr 2018 16:30:37 +0200

    Piotr Gałka wrote:

    > Chodzi Ci o to, że Techno oferuje tylko 6 kolorów maski i 5 kolorów opisu?

    Chodzi mi o to, że Techno oferuje cokolwiek dopiero w pakiecie
    produkcyjnym, a nie prototypowym, gdzie niemal wszystko masz
    narzucone. Chińczyk daje pełną ofertę technologiczną już przy
    zamówieniu 5 sztuk, bo mniej nie robią. Drugie 5 dodają za
    dopłatą w wysokości dokładnie jednego dolara. A ja potrzebuję
    po 12 płytek każdego rodzaju i nie będę uruchamiał produkcji
    za 600, by zmienić lakier za 35. To już się chyba bardziej
    opłaca pójść do Eurocircuits itp. graczy z wysokiej półki.

    > PCB z czarną maską zamawialiśmy w Techno co najmniej kilkanaście lat temu.

    Ale nie w krótkiej serii. Ślepych przelotek też Ci wtedy nie zrobią,
    wypełnienia przelotek też nie i wielu innych rzeczy również nie.

    Porównaj sobie konfigurator TSki z tym:

    https://www.allpcb.com/online_quote.html

    Wszelkie dziwne rzeczy są robione nawet w małych seriach,
    za proporcjonalną do dziwności opłatą. Można sobie wyklikać
    stosownie do potrzeb i grubości portfela. Muszę tylko podumać,
    czy pasuje mi kolor standardowy (zielony lub biały), czy chcę
    dopłacić 10 dolców do własnej farby. W Techno nie zmienią
    Ci nawet koloru maski, *bo się nie da*, a za high-tech w postaci
    opisu dwustronnego doliczają sporo do ceny. Chińczyk mi napisał,
    że jedno- i dwustronny są do wykonania w zależności od moich
    preferencji, w kolorze czarnym lub białym oba warianty free.
    W kolorze dziwnym +11 dolców. Wydłuży mi to też czas wytworzenia
    o dzień. Z początkowych 24h! A to jest Chińczyk z kategorii tanich,
    ci mniej tani robią do 14 warstw i wypalają mikroprzelotki laserem.

    Co mnie dziwi, bo w Faldruku białą maskę mi zrobili od ręki,
    za jakąś zupełnie groszową dopłatą. Nawet ich takie wymaganie
    zbytnio nie zdziwiło.

    - Jaka?
    - Taka
    - OK

    Techno jest fajne, bo to chyba jedyna u nas firma robiąca 8 warstw,
    i to ponoć robiąca je dobrze, ale w zastosowaniach małoseryjnych
    wykazują elastyczność diamentu. I dlatego z tym zamówieniem
    idę do Chińczyka, choć wcale nie czuję się z tym dobrze.

    PS. Jak ktoś chce tanio, to następny PCB day mają 17 maja.
    Dla mnie za późno, ale może komuś się to przyda.

    Pozdrawiam, Piotr