-
Data: 2017-07-23 22:14:52
Temat: Re: Alternator padł
Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-07-23 o 19:42, Janusz pisze:
> W dniu 2017-07-23 o 19:33, jacek pisze:
>> W dniu 2017-07-23 o 15:24, Janusz pisze:
>>> W dniu 2017-07-23 o 10:10, Uncle Pete pisze:
>>>>>> Niestety ale już nie wszędzie jest tak łatwo np. w fordzie
>>>>>> focusie mk1 regulatora nie ma już w alternatorze.
>>>>
>>>> [...]
>>>>
>>>>> Bo by się nie sprawdził ze względu na elektryczne wspomaganie
>>>>> kierownicy, kidyś jak go nie było albo dla hydraulicznego nie było
>>>>> problemu z tym że na wolnych obrotach alternator w zasadzie nie ładuje
>>>>> aku a przy światłach bilans jest lekko ujemny, problem zaczął się gdy
>>>>> zaczeli instalować wpomaganie elektryczne kierownicy gdyż ono szarpie
>>>>> bardzo dużo prądu, norma to 50-70A przy kręceniu kierownicą, np na
>>>>> parkingu, wtedy silnik na wolnych obrotach może zgasnąć przy słabszym
>>>>> aku stąd dodatkowa regulacja obrotów żeby alternator miał odpowiednią
>>>>> wydajność.
>>>>>
>>>>
>>>> Focus MK1 nie ma elektrycznego wspomagania kierownicy, ma hydrauliczne.
>>> Czyli ma coś innego co zżera dużo prądu, np pompę hydrauliczną
>>> wspomagania :)
>>>
>> Załączony wentylator kabinowy na 2 biegu włączona klima i załączony
>> wentylator chłodnicy w mk1 1,6 benzyna z LPG 53A przy 14,5V
>> na zaciskach akumulatora bez żadnych dodatkowych elementów.
>> Światła drogowe przy których jest 2 żarówki H7 bodajże 55W
>> i dodatkowo świecą się te 2 od mijania 55W oraz całe pozycyjne...
>
> To teraz pomyśl że w innych autach jeszcze do tych 53A trzeba dorzucić
> tak 50-70A :) widziałem auta że jak zgasł silnik a kierowca zakręcił
> kierownicą to aż światła mijania przygasały, tak obciążało akumulator.
> To też jest przyczynek do tego że teraz akumulatory szybciej padają
> niż kiedyś, jak np jedzisz dużo po mieście głównie w korku na luzie i
> kręcisz kierownicą
> wtedy wiekszość prądu idzie z akumulatora.
>
>
Myślę że w korku jak się toczysz to nie jest duże obciążenie
gorzej na postoju np. na parkingu jak kręcisz w miejscu.
Ale i tak nie zostaje dużo przy alternatorach jak w focusie
gdzie jest 80A...
--
pzdr, j.r.
Następne wpisy z tego wątku
- 24.07.17 00:17 J.F.
- 24.07.17 10:49 J.F.
- 24.07.17 10:50 J.F.
- 24.07.17 11:00 Janusz
- 24.07.17 11:00 J.F.
- 24.07.17 11:04 Janusz
- 24.07.17 11:07 J.F.
- 24.07.17 11:38 robot
- 24.07.17 11:43 Jarosław Sokołowski
- 24.07.17 12:06 Adam
- 24.07.17 13:28 J.F.
- 24.07.17 18:03 Janusz
- 24.07.17 19:32 Zenek Kapelinder
- 24.07.17 19:52 J.F.
- 24.07.17 21:56 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Telewizor przestał widzieć sygnał z anteny
- LED
- System operacyjny dla 6800?
- Przyłączenie działki do sieci elektrycznej
- Działalność nierejestrowana/definicja sprzętu elektronicznego/misie i kolejki
- Smukły, długi ściągacz izolacji do kynaru
- rezystor 3 omy 400W
- [newbie] Jaki multimetr za 2-4 stówy?
- szafka sieciowa
- Raspberry Pi 5 + dyski SATA
- lutownica na węgiel
- Znów czary (albo niewiedza) - tym razem fotowoltaika
- Chess
- Vitruvian Man - parts 7-11a
- przeźroczyste koszulki
Najnowsze wątki
- 2024-05-20 Fiat wymyślił i zaprojektował Citroena Ami? ;)
- 2024-05-20 Nowe obowiązkowe wyposażenie samochodów
- 2024-05-20 Telewizor przestał widzieć sygnał z anteny
- 2024-05-20 Opole => Consultant/Implementer Comarch ERP XL <=
- 2024-05-20 Białystok => Starszy inżynier oprogramowania (Rust) <=
- 2024-05-20 Warszawa => Java Engineer <=
- 2024-05-20 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-05-20 Zielona Góra => Engineer R&D Mechanic <=
- 2024-05-20 Zabrze => Junior HelpDesk <=
- 2024-05-20 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-05-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-05-20 Kraków => Senior .Net Programmer <=
- 2024-05-20 Kraków => Programista .Net - Senior <=
- 2024-05-20 Fiat 125p wer. pikup - w PRL moszna było, w III Reczy [pospolitej] nie moszna
- 2024-05-19 Pożar salonu z chińskimi elektrykami