  • Data: 2018-10-30 10:36:48
    Temat: Re: Alternatywa dla ESP8266/ESP32? Moduł EMW3165.
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 29.10.2018 23:19, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Obawiam się, że nie ma popularniejszej, a więc więc mającej teoretycznie
    > lepsze wsparcie, platformy. Zawsze możesz zapytać na Elektrodzie (klimat
    > jest jaki jest, ale przynajmniej można spotkać kompetetnych ludzi) albo
    > podrzucić tutaj linka do źródeł jeśli nie są tajne.

    Dyskusja toczyła się parę wątków wyżej.
    Tak naprawdę mój projekt jest modyfikacją tego kodu:
    https://github.com/Spritetm/esphttpd

    Udało mi się już dojść do tego, co jest powodem problemów. Całkowicie
    zapełniona zostaje sekcja ".text" (fragment RAM-u, do którego trafiają
    funkcje, które powinny być wykonywane jak najszybciej). Wygenerowałem
    mapę i okazuje się, że trafia tam sporo kodu, który (jak dla mnie)
    mógłby się wykonywać bezpośrednio z flasha: funkcje systemowe,
    biblioteka standardowa oraz całkiem sporo kodu odpowiedzialnego za
    działanie serwera www. Okazuje się, że autor biblioteki libesphttpd
    wrzucił do projektu gotowe fragmenty kodu do obsługi systemu plików, nie
    przypisując funkcjom atrybutów ICACHE_FLASH_ATTR, przez co są one
    umieszczane w RAM-ie. To jeszcze mógłbym ręcznie poprawić.
    Moje obawy budzi jednak jeszcze jeden fakt - biblioteki te odwołują się
    m.in. do stdio.h, a z tego co kiedyś czytałem, na ESP8266 nie jest to
    zalecane z uwagi na sposób w jaki biblioteka korzysta z funkcji
    memloc(). Z tego co pamiętam w SDK udostępnione są zamienniki
    najczęściej używanych funkcji z stdio i to z nich powinno się korzystać.

    No i jak to już ktoś napisał. Może i ESP8266 jest popularną platformą,
    ale nie wiem kto wpadł na tak idiotyczny pomysł, żeby umieszczenie
    funkcji we flashu wymagało osobnego atrybutu, a domyślnie trafiała ona
    do obszaru RAM-u o rozmiarze zaledwie 32kB...

    Nie wiem czy w chwili obecnej jedyną rozsądną alternatywą nie będą dla
    mnie moduły od Microchipa. Są co prawda zauważalnie droższe, ale łatwo
    zintegrować je z istniejącymi projektami opartymi na ENC28J60,
    wykorzystującymi biblioteki MLA (z Harmony jeszcze nie
    eksperymentowałem). Ten temat mam już w miarę rozpracowany. Może z
    wyższą ceną związana będzie też nieco lepsza jakość?