  • Data: 2018-10-31 10:44:42
    Temat: Re: Alternatywa dla ESP8266/ESP32? Moduł EMW3165.
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 30.10.2018 19:21, Zbych wrote:

    > Sprawa wydaje się bardzo prosta do rozwiązania - trzeba zmienić skrypt
    > linkera tak, żeby segment .text domyślnie był we flashu (40200000h) i
    > tylko wybrane (krytyczne czasowo) funkcje miały atrybut umieszczający je
    > w RAMie segmencie irom0.text (40100000) i jednocześnie we flashu jako
    > dane inicjalizujące. Poprawki mogą też wymagać skrypty startowe
    > przepisujące ten segment do RAMu.

    Problem polega na tym, że to chyba wykracza poza moje obecne
    umiejętności. Teoretycznie bawiłem się trochę skryptami linkera i kodem
    startowym, eksperymentując z 6502 i AT89SAM7, jednak to były absolutne
    podstawy. :)

    Spróbuję jednak poeksperymentować. Okazuje się, że to nie kompilowane
    pliki przeoczone przez autora biblioteki są źródłem problemu. Wszędzie
    gdzie się tylko dało dodałem ICACHE_FLASH_ATTR, funkcje trafiły do
    irom0.text, a jednak w niczym to nie pomogło. Zdecydowana większość
    sekcji .text jest zajmowana przez biblioteki wchodzące w skład SDK,
    które domyślnie są ładowane właśnie do RAM-u.
    Szybki research w sieci pokazuje, że nie jestem jedyną osobą, która
    natknęła się na ten problem. Ludzie ponoć modyfikują pliki bibliotek
    oraz skrypty linkera, aby funkcje trafiały tam, gdzie powinny.