  • Data: 2018-11-02 10:00:04
    Temat: Re: Alternatywa dla ESP8266/ESP32? Moduł EMW3165.
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 31.10.2018 16:02, Grzegorz Niemirowski wrote:

    > Na pewno ten? Poza tym tutaj ta sekcja jest dużo dłuższa:
    > https://github.com/espressif/ESP8266_NONOS_SDK/blob/
    master/ld/eagle.app.v6.ld

    Plik o tej samej nazwie. SDK pobrałem kiedyś (bodajże z GitHuba)
    kompilując sobie toolchain do ESP8266. Posługiwałem się wtedy jakimś
    opisem znalezionym w Sieci. Możliwe, że to po prostu jakaś starsza wersja.

    Swoją drogą spróbowałem także drugiego rozwiązania, przez modyfikację
    plików bibliotek za pomocą zaproponowanej przez Ciebie komendy
    (xtensa-lx106-elf-objcopy --rename-section .text=.irom0.text
    --rename-section .literal=.irom0.literal libpp.a). W ten sam sposób
    zmodyfikowałem także libc i libgcc, ale nie pomogło - błąd ciągle
    występuje. Co dziwniejsze wygląda na to, że (w przypadku zakomentowania
    kawałka kodu celem umożliwienia kodu) mapa pokazuje, że biblioteki
    faktycznie trafiają do irom0.text. To naprawdę nie ma jakiegokolwiek
    sensu...

    > Możesz puścić make VERBOSE=1 i wkleić linijkę od linkowania?

    Cały wynik jest tutaj. W tym przypadku użyłem standardowego,
    niezmodyfikowanego skryptu linkera, ale biblioteki są już zmodyfikowane.
    https://pastebin.com/QTNyJEFE

    Jeśli zakomentować wspomniany kawałek kodu, zostanie wygenerowana
    następująca mapa:
    https://pastebin.com/pepCwbtX

    Jak widzisz wspomniane wcześniej biblioteki trafiają do flasha.
    BTW w jaki sposób odkręcić tę modyfikację. Nie jestem pewien, czy libc i
    libgcc jednak nie powinny pozostać w RAM-ie...

    > zlinkuje. Definicję masz na początku skryptu:
    > iram1_0_seg : org = 0x40100000, len = 0x8000
    > Przykładowo można zmienić 0x8000 na 0x10000. Oczywiście kod wynikowy nie
    > zmieści się w  pamięci modułu, ale chodzi o to żeby przeanalizować
    > wynikowy plik wykonywalny.

    Wprowadziłem taką modyfikację, ale projekt cały czas się nie kompiluje...