  • Data: 2018-05-22 10:08:03
    Temat: Re: Amatorskie projekty mikroprocesorowe przed AVR-ami i 8051
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 21.05.2018 20:29, jacek pozniak wrote:

    > Procesor 8080 (ruski, słabo pasował w czeską podstawkę bo chyba był 2,5mm
    > zamiast 2,54)+8224_8228+RAM na 2114 bodaj, bez EPROMU.

    Heh... Tego to i ja doświadczyłem, lutując niedawno replikę CA80.
    Radziecki klon 8255 nie do końca pasuje do współczesnej podstawki
    precyzyjnej. Musiałem trochę pokombinować z odchylaniem pinów, żeby
    chciał tam wejść. ;)
    Obecnie pracuję nad prostym mikrokomputerem opartym na MCY7880. Na
    chwilę obecną mam uruchomioną podstawową płytkę (CPU wraz z niezbędnymi
    scalakami, RAM, EPROM, UART i port równoległy) z odpalonym
    TinyBASIC-iem, obsługiwanym przez terminal. Plan zakłada dodanie drugiej
    płytki z kontrolerem klawiatury i CRT, a także jakąś pamięcią masową
    (karta CF lub mały, przemysłowy dysk flash z interfejsem IDE). Wtedy
    możliwe będzie uruchomienie CP/M.
    Właśnie ten projekt zainspirował mnie do stworzenia niniejszego wątku. ;)