  • 1. Data: 2016-03-10 15:17:07
    Temat: Analogowa kamera->IP
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    Dzień Dobry Wszystkim

    Mam dwie kamery CCTV analogowe, zewnętrzne; kiedyś kupiłem i chciałbym
    wykorzystać bo wyrzucić trochę szkoda, zwłaszcza, że to nówki.

    Pytanie: Czy jest jakiś moduł, rozwiązanie, jakiś fragment innego
    urządzenia, etc. coby z sygnałem przejść na jakiś M-JPEG, albo co innego,
    tak aby udawało kamerę IP na przykład? Albo było by to serwerem, który
    strumieniuje dane?

    Rozwiązania typu weź kartę BT878 i postaw PC raczej mnie nie interesują (są
    zbyt duże i prądożerne) ale już coś oparte np. na RPi to chyba mogłyby być.

    Może ktoś coś wie i podzieliłby się tą wiedzą.

    Pozdrawiam

    jp

  • 2. Data: 2016-03-10 15:26:38
    Temat: Re: Analogowa kamera->IP
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 10.03.2016 um 15:17 schrieb jacek pozniak:
> [...]
    > zbyt duże i prądożerne) ale już coś oparte np. na RPi to chyba mogłyby być.
    >

    > Może ktoś coś wie i podzieliłby się tą wiedzą.

    Raspberry PI + tuner analogowy z wejściem composite lub component. Czyli
    weź kartę BT878 w formie USB-sticka i podłącz do Raspberry PI.

    Waldek

  • 3. Data: 2016-03-10 15:30:28
    Od: cezar <c...@t...invalid>

    On 10/03/2016 14:17, jacek pozniak wrote:

    http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string
    =video+server&search_scope=category-14238&bmatch=bas
    e-relevance-ele-1-1-0229

  • 4. Data: 2016-03-10 22:14:38
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 10.03.2016 o 15:17, jacek pozniak pisze:
> [...]
    > zbyt duże i prądożerne) ale już coś oparte np. na RPi to chyba mogłyby być.
    >

    > Może ktoś coś wie i podzieliłby się tą wiedzą.

    zapomnij o cctv. kamera ip 720p (bez obudowy za 6zł) kosztuje 15 dolców.
    Ja nadzoruje system monitoringu w pewnym sklpie. kamera cctv za
    250zł(kupiona jako używana, wiec mogła kosztować nawet 500) widziała czy
    człowiek dostaje paragon i ile banknotów. kamera IP za 18 dolarów widzi
    nominały.
    ToMasz

  • 5. Data: 2016-03-11 01:29:11
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message
> [...]
    > 250zł(kupiona jako używana, wiec mogła kosztować nawet 500) widziała czy
    > człowiek dostaje paragon i ile banknotów. kamera IP za 18 dolarów widzi

    ToMaszu, podaj linka do tego cuda techniki :-)
    btw - Z jakiej odległości czytasz te nominały?

  • 6. Data: 2016-03-11 11:20:47
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 11.03.2016 o 01:29, Pszemol pisze:
    > "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> wrote in message
    >
    > ToMaszu, podaj linka do tego cuda techniki :-)
    > btw - Z jakiej odległości czytasz te nominały?
    http://www.aliexpress.com/item/Mini-IP-Camera-Securi
    ty-HD-720P-960P-1-0-1-3-Megapixel-Network-Camera-CCT
    V-With/32218910097.html
    mniej więcej o coś takiego mi chodzi. bez obudowy. raz że pasuje obudowa
    z fake kamera z migającą diodą, a dwa.... To ma być niewidoczne. w
    sklepie są 4 udawane kamery, żeby każdy wiedział że jest monitoring.
    natomiast parwdziwe kamery są w futrynie, takiej śmiesznej rurze
    kanalizacyjnej nad kasą... tak aby nikt nie znał prawdziwej lokalizacji.
    z tymi nominałami to może się nieprecyzyjnie wyraziłem. fakt jest taki
    że przy cctv, nie dało się fizycznie, zmieniając pozycje kamery i
    obiektywy, tak ustawić, aby było widać tackę na pieniądze i chociaż
    kawałek twarzy klienta. wiec wybaliśmy kompromis taki że kamera patrzyła
    z góry, pod kątem 45stopni na tackę i twarz. było wiać że facet dostaje
    paragon i banknoty. teraz kamera ma tą samą pozucję, nad ramieniem
    sprzedawcy, ok 1.5 do 2m od tacki, obiektyw 3.6 (czyli teoretycznie
    szeroki) i da się spokojnie rozróżnić jaki to banknot. nie przeczytać
    "narodowy bank polski 50zł" tylko z 5 banktnowów ze 100% pewnością
    stwierdzić jakie mają nominały. a to już jest 100% sukces
    najlepiej sam zobacz:
    http://zapodaj.net/885e88be6b9ee.jpg.html

    ToMasz

    ps obraz jest z tańszej kamerki, za 15usd. zrzut telefonem, połączonym
    przez internet.

  • 7. Data: 2016-03-11 13:20:48
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    W dniu 2016-03-10 o 15:17, jacek pozniak pisze:
> [...]
    > zbyt duże i prądożerne) ale już coś oparte np. na RPi to chyba mogłyby być.
    >

    > Może ktoś coś wie i podzieliłby się tą wiedzą.

    Te kawadratowe pudelka pelnia funkcje rekordera jak i moga wypluc sygnal
    do sieci przez IP. Wejscia anlaog - zwykly i analog HD i IP

    http://www.aliexpress.com/af/ahd-dvr-4ch.html?ltype=
    wholesale&d=y&origin=n&isViewCP=y&spm=2114.30010308.
    0.338.vxQOKx&site=glo&groupsort=1&SortType=price_asc
    &g=y&SearchText=ahd+dvr+4ch&isAffiliate=y&initiative
    _id=SB_20160311041129&shipCountry=pl&filterCat=30110
    3%2C301106%2C301102

    Natomaist co do kamer, mozesz miec IP, choc te tanie sa niewiele warte.
    Cos ja to z linka powyzej mam, tylko ze w obudowie, jakosc taka sobie,
    poza tym szybko zaczely byc problemy z mechanika filtra IR.

    Za 100 mozna dostac na allegro kamere pracujaca w analogu i w HD po
    analogu, nazywa sie to adh i jakosc ma lepsza od tego za 15$ bez
    obudowy. W zwyklym palu tez bije na glowe klasyczne kamery lacznei w tym
    co masz.
    Normalnei pracuje to jako pal, ale majac rekorder jak jak ten z linka
    powyzej przelaczasz na hd i masz nagrany obraz hd ktory moze byc
    transmitownay do sieci.

    Tu porownanie https://www.youtube.com/watch?v=Ltd2Qi6TqTM

    Tmek

  • 8. Data: 2016-03-11 16:45:04
    Od: jacek pozniak <j...@f...pl>

    jacek pozniak wrote:

    > Dzień Dobry Wszystkim
    >
    > Mam dwie kamery CCTV analogowe, zewnętrzne; kiedyś kupiłem i chciałbym
    > wykorzystać bo wyrzucić trochę szkoda, zwłaszcza, że to nówki.

    Witam

    Na podstawie Waszych porad, poprzeglądałem trochę internet i nasunęły mi sie
    następujące wnioski:

    1. Rozwiązania na bazie RPi+USB_capture=raczej_niestabilne_działanie
    2. Jakieś pudełka pośredniczące w rodzaju videorekorderów jakoś mnie nie
    przekonują; o ile pamiętam to chodziło to raczej tylko z Internet Explorer
    (jakiś ActiveX to było), a ja to chcę podpiąć pod jakieś otwarte
    rozwiązanie, np. Motion.
    3. Chyba po prostu kupię na Aliexpress kamery IP; będzie to raczej najtańsze
    rozwiązanie.

    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam

    jp

  • 9. Data: 2016-03-11 19:48:10
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    > Za 100 mozna dostac na allegro kamere pracujaca w analogu i w HD po
    > analogu, nazywa sie to adh i jakosc ma lepsza od tego za 15$ bez
    1. jak zdalnie zobaczyć obraz ahd
    2. Daj linka z allegro do tej kamery ahd1mpix za 100zł
    3. Ile kosztuje nagrywarka do AHD. Bo do tych kamerek IP nagrywarkę
    kupiłem za 30-40 dolców - 8 kamer
    (...)
    > Tu porownanie https://www.youtube.com/watch?v=Ltd2Qi6TqTM
    tylko że to jest porównanie PAL-AHD, nie ip 1mpix. zobacz tą fotkę i
    napisz czego jej brakuje.

    http://zapodaj.net/885e88be6b9ee.jpg.html

    Za 18 dolców można miec jeszcze lepszą kamerę, później 2mega pixelową,
    ale ja zaczynam się bać czy sieć da radę przełknąć transfer 8 takich kamer..

  • 10. Data: 2016-03-11 21:27:43
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-03-11 o 19:48, ToMasz pisze:
    > jeszcze lepszą kamerę, później 2mega pixelową, ale ja zaczynam się bać
    > czy sieć da radę przełknąć transfer 8 takich kamer..

    A nie możesz do nich dołączyć jakiegoś mini/tyci-PC, który będzie
    reagował na "zamówienie" z centrali dozoru? Aby w stanie podstawowym
    podawał obraz zredukowany do małej rozdzielczości, zaś gdy zajdzie
    potrzeba - to by "widział" ful-HD? Wtedy średnie obciążenie sieci nie
    było zbyt duże.

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!