  • Data: 2017-01-08 04:00:57
    Temat: Re: Antena do DVB-T - co obecnie warto kupić?
    Od: "HF5BS" <h...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:o4oruf$gv$1@node2.news.atman.pl...
    > Czy powinienem uderzyć w "długą" antenę kierunkową, czy też technologia
    > poszła do przodu i jakas zgrabna antena panelowa bądz inna będzie miała
    > podobną siłe sygnału?

    W mieście?
    Unikaj z każdego możliwego powodu stosowania wzmacniacza. Lepiej
    rzeczywiście będzie pójść w długą kierunkową, a w razie potrzeby włączyć
    tłumik w obwód, to jest zresztą najrozsądniejsze rozwiązanie, gdy nadajnik
    jest (bardzo) blisko. Direktorem celujesz w główną wiązkę, a tłumikiem
    tłamsisz sygnał do pożądanego poziomu, a przy okazji całą rzeszę wiązek
    bocznych, które bardzo przeszkadzają. Czego można było w Warszawie
    doświadczyć, po przeniesieniu nadawania TV do Raszyna... A cyfrówka, wbrew
    nazwie, też jest wrażliwa na odbicia, tylko inaczej i w innym stopniu, wyżej
    fleta nie podskoczysz.

    Możesz ewentualnie próbować pokręcić tą anteną próbując trafić w którąś z
    wiązek odbitych, bo bywa, że taka daje lepszy odbiór, mimo czasem znacznie
    mniejszej siły, niż wiązka główna. Mieszkańcy gór znają to zjawisko aż nadto
    dobrze.
    Dlatego, wobec bliskości nadajnika, wskazuję ci, jako najlepszą opcję,
    antenę kierunkową z tłumikiem. Pod żadnym pozorem nie daj sobie w mieście
    wcisnąć wznacniacza. Znając jakość produkcji, na conajmniej 50% jestem
    pewien, że zasiejesz pół okolicy wzbudami i pomieszaniem wszelkich możliwych
    sygnałów. Poza tym, w otoczeniu całej rzeszy okolicznych zakłóceń i innych
    nadajników, wzmacniacz taki dostanie pierdolca, nawet jak się nie wzbudzi,
    to się zatka, przesteruje. A wtedy to prawie tak, jakby się wzbudził. I -
    właśnie naoglądałeś się telewizorni.
    Wzmacniacz może sprawdzić się w okolicy odległej od nadajnika TV, innych
    nietelewizyjnych nadajników, CB-istów, itd... Pod warunkiem właściwego
    wykonania i montażu.

    --
    ...Ja biorę na siebie schody, znajdę je skubane i skopię im poręcz
    tak, że nie będą wiedziały, którędy na górę. (C) Osioł ze Shreka.