  • 1. Data: 2016-02-26 10:59:56
    Temat: Asrock A75M-ITX bez monitora
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Mam problem z płytą Asrock A75M-ITX. Ma pracować w NAS-ie bez peryferii
    tylko niestety bez podpiętego monitora nie startuje BIOS. Nic nie piska
    wentylator kręcą i koniec. Zna ktoś metodę coby zasymulować na VGA podpięty
    monitor?

  • 2. Data: 2016-02-26 11:49:17
    Temat: Re: Asrock A75M-ITX bez monitora
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-26 o 10:59, Leszek K. pisze:

> [...]
    > wentylator kręcą i koniec. Zna ktoś metodę coby zasymulować na VGA podpięty

    Sprawdź czy nie da się tego udogodnienia wyłączyć w biosie.

    Jak nie to podobno pomaga spięcie sygnałów RGB do masy przez
    75-100 omowe oporniki. Ale radził bym to przedyskutować najpierw
    ze znajomym elektronikiem a przetestować na starej karcie GFX.
    http://www.hardwarebook.info/VGA_%2815%29

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2016-02-26 11:59:12
    Od: Stregor <s...@w...to.gmail.com>

> [...]
    > wentylator kręcą i koniec. Zna ktoś metodę coby zasymulować na VGA podpięty

    Poszukaj hasła "VGA terminator"

    na przykład tutaj dyskutują o tym:
    http://www.mp3car.com/general-hardware-discussion/17
    63-how-does-a-video-card-detect-vga-monitor-is-prese
    nt.html
    http://electronics.stackexchange.com/questions/17054
    6/how-does-a-pc-detects-a-vga-monitor

    --
    Pozdrawiam,
    Stregor

  • 4. Data: 2016-02-26 23:45:16
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 26 Feb 2016 11:49:17 +0100, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    > 75-100 omowe oporniki. Ale radził bym to przedyskutować najpierw
    > ze znajomym elektronikiem a przetestować na starej karcie GFX.

    W BIOS-ie szukałem. Za to elektronika szukać nie muszę. Po niedzieli kupię
    wtyk vga i zrobię terminator według opisu z:
    http://www.mp3car.com/general-hardware-discussion/17
    63-how-does-a-video-card-detect-vga-monitor-is-prese
    nt.html
    Co prawda tam tego też nikt nie testował ale może się uda.
    Dzięki

  • 5. Data: 2016-02-27 00:29:18
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2016-02-26 o 23:45, Leszek K. pisze:

> [...]
    nt.html
    > Co prawda tam tego też nikt nie testował ale może się uda.

    Skoro nie testowane, to może się okazać szkodliwe dla grafiki? Nie znam
    się na tym, no ale jeśli wolałbyś jej nie uwalić, to może lepszym
    rozwiązaniem będzie poszperać przedtem w szufladzie, i zobaczyć, czy nie
    ma w niej jakiegoś graficznego zabytku, który nie będzie na tyle
    sprytny, aby alarmować BIOS, że nie ma wpiętego monitora? Tak sobie
    gdybam...

    Dobre rady nic nie kosztują

    i przeważnie warte są
    swojej... ceny!

  • 6. Data: 2016-02-27 11:12:43
    Od: "Wiktor S." <w...@M...fm>

    > Skoro nie testowane, to może się okazać szkodliwe dla grafiki?

    Obciążenie wyjść takim samym prądem jak prawdziwy monitor?
    Nie ma prawa być szkodliwe.

    --
    Wiktor S.

  • 7. Data: 2016-02-27 11:13:20
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-27 o 00:29, JaNus pisze:

> [...]
    > ma w niej jakiegoś graficznego zabytku, który nie będzie na tyle
    > sprytny, aby alarmować BIOS, że nie ma wpiętego monitora? Tak sobie

    Jak już będzie grzebał w tych szufladach to wszelkie splitery
    i przełączniki graficzne też udają monitor.

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2016-02-27 15:24:30
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-27 o 11:13, RadoslawF pisze:

    > i przełączniki graficzne też udają monitor.

    Przełączniki monitorów - miało być.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2016-02-27 18:51:16
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sat, 27 Feb 2016 11:13:20 +0100, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    nt.html

    > Jak już będzie grzebał w tych szufladach to wszelkie splitery
    > i przełączniki graficzne też udają monitor.

    Próbowałem podłączyć do amplitunera po hdmi. Żeby komp wystartował musiał
    być włączony tv (podpięty do wyjścia tego amplitunera), a selektor wyjść
    wybrany na to wejście.

  • 10. Data: 2016-02-28 00:50:05
    Od: Smok Eustachy <s...@w...pl>

    On 27.02.2016 18:51, Leszek K. wrote:
    /.../
    > Próbowałem podłączyć do amplitunera po hdmi. Żeby komp wystartował musiał
    > być włączony tv (podpięty do wyjścia tego amplitunera), a selektor wyjść
    > wybrany na to wejście.

    Swoją drogą: czy jest jakieś uzasadnienie takiej praktyki czy nierzeźwi
    byli jak projektowali?