    From: Andrzej <a...@p...invalid>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Aster i UPC
    Date: Wed, 13 Jul 2011 22:16:33 +0200

    wrote:

    > Bardzo dobre wieści, mam nadzieje że UOKiK na teksty prezesa UPC się
    > nie
    > nabierze. Przecież nawet po takim połączeniu UPC nie byłoby w stanie z
    > TP SA konkurować. Prawda jest taka, że po takiej fuzji na połowie
    > bloków w Krakowie będzie JEDEN operator (wcześniej Aster wykupiło GH
    > NET). UPC chce mieć silną pozycje tam gdzie już ma sieć i tyle.

    A później już będzie jak w innych miejscach... Ostatnio miałem
    (nie)przyjemność kontaktu z człowiekiem chodzącym po mieszkaniach i
    próbującym sprzedać dodatkowe usługi właśnie w UPC. W tym miejscu UPC
    nie ma praktycznie konkurencji - drzewa zasłaniają większości
    mieszkańców sygnał sat, lokalny ISP mimo, że posiada oferte na TV to
    niestety nie w tym miejscu, a najszybszy możliwy dostęp do internetu to
    2 Mb za cenę wyższą niż ma w cenniku 15/30 Mb w innych lokalizacjach. I
    się nasłuchałem o abonamentach (cyt.) "dla biedoty" na analogową TVKab
    za 6 dych (tak, tak są przez nich ludzie postrzegani, którzy nie
    potrzebują ich drogich usług), o tym, że nie stracą jak ktoś od nich
    odejdzie bo i tak mają dużo klientów a poza tym to i tak do nich wróci
    bo tutaj nie ma alternatywy. Do całości dochodzi jeszcze regulamin
    spółdzielni w którym zabrania się stawiania talerzy na dachu czyli w
    jedynym miejscu - poza czwartym piętrem - gdzie TVSat ma szansę
    odbierać. Tak to właśnie jest jak się ma monopol...

    Pozdrawiam,
    Andrzej