  • Data: 2012-06-15 09:26:19
    Temat: Re: Atmega32 i pomiar prądu
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-06-15 07:58, PC pisze:
    > Tu jest schemat:
    > http://obrazki.elektroda.pl/9255664800_1339739860.jp

    Po pierwsze - stara zasada mówi, że w takiej sytuacji ślizgacz
    bezwzględnie musi być połączony do masy. No chyba, że kręcisz
    plastikowym wkrętakiem (ale i tak warto taką zmianę zrobić).

    Druga sprawa - piszesz, że nie wychodzisz poza napięcie referencyjne.
    Ale zdaje się, że do dołu również jest ograniczenie napięcia dla
    przetwornika. Temat tylko sygnalizuję, do karty katalogowej jakoś nie
    chce mi się zaglądać żeby to sprawdzić.

    Sam opamp tego typu spokojnie daje sobie radę przy napięciach
    wejściowych w okolicach zera, chyba, że jednak masz układ innego typu,
    który nie jest optymalizowany do pracy w takich warunkach. Nie wiem
    (jakoś nigdy nie musiałem tego próbować) na ile daje się zejść z
    napięciem wyjściowym w okolice masy. Piszą, że niby 20mV, ale jakby tak
    dobrze się przyjrzeć, to RL 10k ma być do masy, i to raczej on ściąga
    napięcie, bo patrząc na schemat struktury nic więcej tego napięcia aż
    tak nie ściągnie.
    Nie wiem, na jakich napięciach wyjściowych operujesz, ale tu też może
    być problem. 100k to może być trochę dużo jednak.
    Jeżeli dzielnik wyjściowy (nie narysowany) daje za małe obciążenie dla
    wzmacniacza, to może warto to zmienić.

    Pozdrawiam

    DD