  • 91. Data: 2016-03-11 19:00:38
    Temat: Re: Audiofilski hit !!
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar napisał:

    > Nie, on pracował rano, ja zasuwałem od 18:00, bo musiałem kontaktować
    > się z firmą w kalifornii.

    Można było w odwecie zaatakować szefa sześciofluorkiem siarki. Wzajemne
    rzucanie wyzwisk przez obu zatakowanych mogłoby ciekawie zabrzmieć.

    --
    Jarek

  • 92. Data: 2016-03-11 19:24:32
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    J.F. pisze:
    > Użytkownik "AlexY" napisał w wiadomości grup
    [..]

    > A nie miales na mysli wymiarow jadra ? A raczej masy, bo jakie sa
    > wymiary jadra to chyba trzeba ambitnego fizyka.

    Wymiary protonów i neutronów są znane, rzuć okiem na wiki, najlepiej
    angielską. Sam fakt że jądro wodoru to proton a helu to 2 protony i 2
    neutrony implikuje krotność wymiarów.

    > Na atomy i "srednice" chmury elektronow to sie chyba nie przelicza.

    Czemu nie?

    [..]

    > I byc moze 3 - latwosc wykrycia helu w mikroskopijnych stezeniach.
    > Tudziez np zawartosc w "normalnej" atmosferze ...

    IMHO wystarczy pomiar ciśnienia wewnątrz badanego zbiornika.

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 93. Data: 2016-03-11 19:28:40
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    > Widziałem takie radyjko na półce w MediaMarkcie. Miało lampy z pleksi
    > podświetlone pomarańczowymi LED-ami.

    Chinczycy robia, jak wszystko.
    W tym przypadku lampa jest filtrem wprowadzajacym znieksztalcenia,
    wzmacniacz w kostce
    https://www.youtube.com/watch?v=coSt5HWRvv4

    Tmek

  • 94. Data: 2016-03-11 19:34:07
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Tmek pisze:

    > Chinczycy robia, jak wszystko.
    > W tym przypadku lampa jest filtrem wprowadzajacym znieksztalcenia,
    > wzmacniacz w kostce
    > https://www.youtube.com/watch?v=coSt5HWRvv4

    Takie rzeczy też się zdarzają:

    http://dl.maximumpc.com/galleries/dec10_mobos/11_ful
    l.jpg

    --
    Jarek

  • 95. Data: 2016-03-11 19:53:12
    Od: Tmek <t...@d...ek>

    > Tmek pisze:
    >
    > Takie rzeczy też się zdarzają:
    >
    > http://dl.maximumpc.com/galleries/dec10_mobos/11_ful
    l.jpg

    A wydaje sie ze P4 to nie tak dawno bylo.

    Tmek

  • 96. Data: 2016-03-11 20:43:04
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Co bym zrobil? Dobry opis jest wystarczajacy. Po co cokolwiek wiecej robic?

  • 97. Data: 2016-03-11 21:20:53
    Od: BaSk <piszcie.sobie.n@berdyczow>

    > W jakim celu to wymyślono?

    A diabli ich wiedzą ;)
    Jednak nie sądzę, żeby chodziło o uczynienie roweru lżejszym: zysk by
    wynosił jakieś kilka gramów (?). Raczej o to, że hel mniej się (być
    może) nagrzewa podczas "kotłowania" go w oponie (szytce), dzięki czemu
    byłaby ona mniej narażona na zmiany ciśnienia. No ale przecież on
    niezwykle łatwo dyfunduje, nawet z lepiej zabezpieczonych zbiorników,
    niż kolarska "gumka"! Czyli wracamy do punktu 1-go...

    --
    Powiedzenie oddające ducha Ameryki:

    "Cokolwiek robisz
    - rób to dobrze!"

  • 98. Data: 2016-03-11 21:48:15
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2016-03-11 o 19:24, AlexY pisze:
> [...]
    >
    > Wymiary protonów i neutronów są znane, rzuć okiem na wiki, najlepiej
    > angielską. Sam fakt że jądro wodoru to proton a helu to 2 protony i 2

    http://www.webelements.com/periodicity/covalent_radi
    us_2008/

    Ciekawe, nie?

    Pozdrawiam

    DD

  • 99. Data: 2016-03-11 21:54:52
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    BaSk pisze:

    > A diabli ich wiedzą ;)
    > Jednak nie sądzę, żeby chodziło o uczynienie roweru lżejszym:
    > zysk by wynosił jakieś kilka gramów (?).

    Ze zgrubnych oszacowań w pamięci wychodzi mi, że raczej poniżej
    jednego grama.

> [...]
    > niezwykle łatwo dyfunduje, nawet z lepiej zabezpieczonych
    > zbiorników, niż kolarska "gumka"! Czyli wracamy do punktu 1-go...

    W kolarstwie wyczynowym należy obawiać się spadku ciśnienia, który
    to spadek powoduje wzrost oporów toczenia. Więc dziwny to pomysł.

    W żeglarstwie (także wyczynowym) stosowano balast uranowy. Uran
    zubożony, ale i zubażający ścigantów -- to nie jest tani surowiec.
    A chodziło o to, że cięższy od innych metali, więc mniej go potrzeba,
    a jak mniej, to tam na dole stwarza mniejszy opór hydrauliczny.
    W końcu tej praktyki na regatach zabroniono. Zdaje się że jako
    oficjalny powód podając "aby wszyscy mieli podobne szanse, biedniejsi
    też".

    Podejrzewam, że w jednym i w drugim przypadku chodzi o to samo: ma być
    dziwniej, drożej, tak jak inni nie mają.

    --
    Jarek

  • 100. Data: 2016-03-12 00:06:19
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Dariusz Dorochowicz pisze:

    > http://www.webelements.com/periodicity/covalent_radi
    us_2008/

    > Ciekawe, nie?

    Pojawiają się pytania i wątpliwości, bo nie jestem fizykiem ani chemikiem. :
    1. Co to jest "covalent atomic radii".
    2. Zauważyłeś słowo "deduced" ? To jest o wnioskowaniu, należałoby
    wnikać w metody czy analiza (bo chyba nie pomiar) jednego pierwiastka
    była w porównywalnych warunkach do drugiego.
    3. Jakim cudem proton jest większy od 2-ch protonów sklejonych z 2-ma
    neutronami?
    4. Źródło jest jakieś takie niewiarygodne dla mnie, Meksyk?