  • From: "hants" <m...@h...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Automat - co i jak?
    Date: Sun, 28 Nov 2010 13:33:26 -0000

    "MadMan" <m...@n...wp.pl> wrote in message
    news:1bu5h7prh0dva.dlg@rower.power.pl...
    > Dnia Sun, 28 Nov 2010 08:07:35 -0000, hants napisał(a):
    >
    > No OK. A jeszcze takie coś - rozumiem że z wyłączonym silnikiem mam
    > wajchą nie machać? Pomijam np. awaryjne włączenie N.

    Mozesz nią sobie machać, tyle, ze to kompletnie bez sensu.
    Mam specjalny kluczyk do zamka przy dzwigni, aby przy wyłączonym silniku
    można było zmienić bieg, np na N i holować (się)

    Poza tym niemogę wyjąć kluczyka ze stacyjki, dopóki nie przerzucę na N lub
    P. Przy pracującym silniku i stojącym aucie nie mogę wrzucić D lub R bez
    wcisnięcia hamulca.

    Generalnie z L, 2, D, czy R,zawsze bedziesz w stanie przełączyc na N - to ze
    względu na bezpieczeństwa. Dlatego dziwią mnie zidiociali własciciele Toyot
    w USA, którzy nie mogli zatrzymać własnych pojazdów.

    Ogólnie rzecz biorąc bardzo się wahałem kilka lat temu przed zakupem
    automatu, pmsowicze mnie wyedukowali i teraz wiem jedno - następna fura to
    tez bedzie automat.