  • 11. Data: 2018-11-29 13:15:26
    Temat: Re: Autopilot
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Nov 2018 11:45:14 +0100, J.F. napisał(a):

    > Tylko ile by ich bylo, gdyby powierzyc samolot autopilotowi w
    > kiepskich warunkach ..

    Zwłaszcza w kiepskich warunkach automatyka lepiej steruje niż pilot.
    Wyobraź sobie że conajmniej kilka poważnych katastrof wydarzyło się
    tylko dlatego że pilot nie zorientował się że przeciągnął maszynę.
    Automatyce się to nie zdarza.
    Sądzisz że Tupolew ze Smoleńska by się rozbił jakby był pilotowany przez
    automat? :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 12. Data: 2018-11-29 13:35:59
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 29-11-2018 o 09:56, p...@g...com pisze:
    > -- I teraz mam wsiąść do autonomicznego samochodu.
    >
    > nie boj nic bo samochod sie po prostu zatrzyma co w przypadku samolotu jest
    niemozliwe :-)

    > ps nie wiem czy pilot czytal raport komisji ktora jako glowna przyczyne wskazala
    blad zalogi (w sytuacji kiedy zawiodly czujniki predkosci)

    > https://de.wikipedia.org/wiki/Air-France-Flug_447

    A wcześniej autopilot odmówił pracy, bo nie rozumiał co się dzieje.

    yabba

  • 14. Data: 2018-11-29 13:41:03
    Od: p...@g...com

    --A wcześniej autopilot odmówił pracy, bo nie rozumiał co się dzieje.

    bzdura
    wylaczyl sie bo przychodzily niewiarygodne dane z czujnikow predkosci

  • 13. Data: 2018-11-29 13:41:03
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    > Automatyce się to nie zdarza.
    > Sądzisz że Tupolew ze Smoleńska by się rozbił jakby był pilotowany przez

    We wspomnianym w tym wątku Air France 447 autopilot poddał się na samym
    początku problemów, które wystąpiły z powodu złych warunków atmosferycznych.

    yabba

  • 15. Data: 2018-11-29 14:05:54
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 29-11-2018 o 13:41, p...@g...com pisze:
    > --A wcześniej autopilot odmówił pracy, bo nie rozumiał co się dzieje.
    >
    > bzdura
    > wylaczyl sie bo przychodzily niewiarygodne dane z czujnikow predkosci

    Bzdura, że przestał pracować czy bzdura, bo nie potrafił zinterpretować
    wskazań czujników?

    yabba

  • 16. Data: 2018-11-29 14:10:01
    Od: p...@g...com

    --Bzdura, że przestał pracować czy bzdura, bo nie potrafił zinterpretować
    wskazań czujników?

    w przypadku niewiarygodnych danych z czujnikow system ma sie wylaczyc i tak wlasnie
    sie stalo

  • 17. Data: 2018-11-29 14:18:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    net...

> [...]
    >Automatyce się to nie zdarza.
    >Sądzisz że Tupolew ze Smoleńska by się rozbił jakby był pilotowany

    Jak wszystko dziala dobrze, to automat dziala dobrze.

    Ale jak cos dziala zle, to automatyka musi miec to zaprogramowane.
    I tu sie zaczynaja schody.

    Choc wrocmy do samochodow - komputer czasem wyswietla blad czujnika,
    ale auto jedzie dalej ...

    J.

  • 18. Data: 2018-11-29 14:21:24
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 29 Nov 2018 13:41:03 +0100, yabba napisał(a):

    > We wspomnianym w tym wątku Air France 447 autopilot poddał się na samym
    > początku problemów, które wystąpiły z powodu złych warunków atmosferycznych.

    Bo dzisiejsze autopiloty nijak się mają do tego co można zrobić ale się
    nie robi. Są tak zaprojektowane i ustawione by tylko wspomagały w
    łatwych warunkach i z byle g... zgłaszały się do pilota. A nie robi się
    dlatego że nie ma zapotrzebowania. Nie ma społecznej zgody na pilotaż
    automatyczny i długo jeszcze nie będzie.
    Jakoś nie słyszałem by autopilot doprowadził do przeciągnięcia :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 19. Data: 2018-11-29 14:25:46
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Choc wrocmy do samochodow - komputer czasem wyswietla blad czujnika,
    > ale auto jedzie dalej ...

    No właśnie

  • 20. Data: 2018-11-29 15:04:53
    Od: yabba <g...@g...com>

> [...]
    > automatyczny i długo jeszcze nie będzie.
    > Jakoś nie słyszałem by autopilot doprowadził do przeciągnięcia :)

    Autopilot wyłącza się sam zanim dojdzie do krytycznej sytuacji, więc
    wszystkie problemy rozwiązują ludzie, na których można zwalić winę.

    Za to inna automatyka samolotu potrafi zaszkodzić:
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Air_Fr
    ance_296#Wersja_oficjalna

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Katastrofa_lotu_Luftha
    nsa_2904

    Być może też w świeżym wypadku:
    http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/15-wypadki_i
    _incydenty_lotnicze/90497-2018_10_29_katastrofa_pk_l
    qp_737_8_max_lion_air.html

    Czasem wystarczy awaria czujnika czy przerwanie kabelka i misternie
    stworzona aparatura rozbija samolot.

    yabba