    From: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: BMW nie zainwestuje w elektromobilność w Polsce.
    Date: Thu, 1 Feb 2018 15:51:17 +0100

    On 2018-02-01 13:18, Shrek wrote:

    > Atomówka to działa za zupełnie innej zasadzie, a nie wróc...

    No, ile gramow uranu a ile gramow wegla potrzeba do wyprodukowania
    przykladowej kWh? Jest chyba roznica w sprawnosci/efektywnosci,
    nie?

    > Ale też nie dramatyzujmy. Albo idziemy w atom, albo zostajemy przy
    > węglu. Z innych alternetyw to jest gaz i olej, ale to bez sensu, bo
    > filtry robią robotę, więc wszystko sprowadza siędo CO2 i globcia.

    Panstwowy Instytut Geologiczny szacuje ze wegla wystarczy u nas na 40
    lat, wiec chyba pora sie przestawiac na ten atom...

    Do tego krajowy wegiel jest coraz gorszej jakosci i koszty wydobycia
    potrafia przekroczyc wartosc wydobycia. takze wlasciwie system zasilania
    ta energia jest oparty na dotowaniu przez wszystkich nas. Fajnie?
    Tak, mozna powiedziec ze strategiczne rzeczy trzeba dotowac, ale chyba
    efektywniejszych zrodel energii dotowac nie trzeba, jedynie zainwestowac
    w ich uruchomienie.

    > Wiatraki _nie_są_ alternetywą dla węgla i mogą powiedzmy stanowić 1/4
    > mocy, a i to już przypomina bardziej zakłady (będzie nie będzie wiać)
    > niż zawodową energetykę.

    Nie wiem jak inni ale ja tam o wiatrakach nic nie pisalem.

    --

    memento lorem ipsum