  • 1. Data: 2018-01-31 21:17:17
    Temat: BMW nie zainwestuje w elektromobilność w Polsce.
    Od: j...@i...pl

    http://forsal.pl/artykuly/1101270,bmw-nie-zainwestuj
    e-w-elektromobilnosc-w-polsce-takiego-zachowania-nie
    -widzimy-nawet-w-panstwach-trzeciego-swiata.html

    "Jak ustalił DGP, o inwestycje BMW związane z elektromobilnością
    zabiegali politycy PiS, a poważne rozmowy toczyły się z udziałem
    Mateusza Morawieckiego - dziś premiera, wtedy wicepremiera i ministra
    rozwoju. Jak mówi DGP rozmówca z otoczenia rodziny Quandt, był też w
    tej sprawie kontakt z ,,osobami odpowiedzialnymi za prowadzenie biura
    Jarosława Kaczyńskiego". - Zainteresowanie rozwojem elektromobilności
    w Polsce było ogromne. Chodziło o budowę infrastruktury do ładowania
    samochodów i rozwój sieci - przyznaje nasz rozmówca.

    Plany legły w gruzach na wstępnym etapie (nieznana jest choćby
    wielkość planowanej inwestycji). Zdecydowały o tym zmiany w prawie
    dotyczące energetyki odnawialnej, a głównie farm wiatrowych.

    - Czy chcemy inwestować w kraju, który nagle zachowuje się tak, jak
    nie widzimy tego już nawet w państwach Trzeciego Świata? To
    niemożliwe. Polska nie jest już naszym priorytetem - słyszymy w
    Niemczech."

    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

  • 2. Data: 2018-01-31 21:38:57
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-01-31 o 21:17, j...@i...pl pisze:
    > http://forsal.pl/artykuly/1101270,bmw-nie-zainwestuj
    e-w-elektromobilnosc-w-polsce-takiego-zachowania-nie
    -widzimy-nawet-w-panstwach-trzeciego-swiata.html

    > "Jak ustalił DGP, o inwestycje BMW związane z elektromobilnością

    BMW, to nie kojarzy mi się dobrze.

> [...]
    > nie widzimy tego już nawet w państwach Trzeciego Świata? To
    > niemożliwe. Polska nie jest już naszym priorytetem - słyszymy w

    Jeśli chodziło o przysługę, to szkoda.
    Ale chodziło raczej o interes do zrobienia.
    Znajdą się inni, którzy zechcą zająć miejsce na rynku i nie będą
    strzelać focha.

  • 3. Data: 2018-01-31 23:30:14
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** jerzu pisze tak:

    > bmw-nie-zainwestuje-w-elektromobilnosc-w-polsce

    W kraju gdzie jest słaba sprzedaż BMW. Jest wyśmiewane na wszelki
    możliwy sposób. A kierowanie BMW to obciach. Czego się spodziewać.

    Lepiej skoncentrować się na np UK. Tam kochają BMW.

    --
    Piter

    http://piterpro.private.pl/xnews/

  • 4. Data: 2018-02-01 00:28:01
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2018-01-31 o 21:38, Poldek pisze:

    > Jeśli chodziło o przysługę, to szkoda.
    > Ale chodziło raczej o interes do zrobienia.
    > Znajdą się inni, którzy zechcą zająć miejsce na rynku i nie będą
    > strzelać focha.

    Jaki interes?
    Dzisiejsze osobowe elektryki robią w firmach za gadżety a nie za
    pojazdy użytkowe. I to się szybko nie zmieni więc nie liczył bym
    na "interesy" na ładowarkach. Stacje paliw jeśli mają nadmiar
    mocy i wolnego miejsca na placu to mogą się bawić w ładowarki.
    Bawić, bo przy cenach stacji ładowania to będzie zabawa a nie biznes.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2018-02-01 09:19:10
    Od: "T." <k...@i...pl>

> [...]
    > nie widzimy tego już nawet w państwach Trzeciego Świata? To
    > niemożliwe. Polska nie jest już naszym priorytetem - słyszymy w

    A co to znaczy, że trwały rozmowy? Przecież mogą wykupić kawałek gruntu
    i stawiać swoje ładowarki. Ktoś im zabroni? Więc pewnie chodziło o
    kolejne uprzywilejowanie i opanowanie rynku nie za pomocą gry, ale
    nadania im jakichś szczególnych praw.
    Kwestia budowy stacji już w Polsce rusza i będzie się to toczyło. Orlen
    zaczyna budowę stacji, podobnie także LOTOS
    (https://www.facebook.com/notes/autopolska/wiosn%C4%
    85-rusza-komunikacja-projektu-lem/1510021249296359/)
    .
    Więc jeśli BMW chce stawiać ładowarki - może zostać podwykonawcą LOTOS-u :-)

    Oni bardzo chętnie inwestują w Polsce, pod warunkiem, że się da im
    zwolnienia podatkowe. Tak powstały niemal wszystkie ich firmy, począwszy
    od Lidla a na Volkswagenie kończąc. "Nie widzimy tego nawet w krajach
    Trzeciego Świata?" Bo się dalej dymać nie dajemy jak właśnie tamte
    kraje? Czy naprawdę do instalacji ładowarek - bo w sumie o tym mowa -
    potrzeba superkontraktów na poziomie rządowym?
    A całe to OZE to jedna wielka ściema nie mająca żadnego uzasadnienia
    ekonomicznego. Podobnie jak na razie elektryczne samochody. W Europie
    sie nie sprzedają nigdzie tam, gdzie nie ma dopłat. Jak to ktoś fajnie
    nazwał - sprzedaż jest na poziomie kolekcjonerskim...
    Ps. Czyżby elektryczne BMW potrzebowało wsparcia? :-)

    T.

  • 6. Data: 2018-02-01 09:35:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 1 Feb 2018 00:28:01 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Jaki interes?
    > Dzisiejsze osobowe elektryki robią w firmach za gadżety a nie za
    > pojazdy użytkowe. I to się szybko nie zmieni więc nie liczył bym
    > na "interesy" na ładowarkach.

    A w ciagu 20 lat ?
    Bo dalej to wiesz - nikt nie kupi elektryka, bo nie ma ladowarek. A po
    co inwestowac w ladowarki, skoro nie ma klientow na prad :-)
    Dodaj do tego, ze za 20 lat byc moze elektryczne samochody beda
    stanowily spory % produkcji firmy, ze Niemcy czasem do nas jezdza, a
    tu nie ma ladowarki, ze czasem warto sie pochwalic "my jestesmy firma
    ekologiczna, mamy tysiac elektrowni wiatrowych".

    Ale oczywiscie wola wspolpracy musi byc po obu stronach, a nie "u nas
    gornicy sa wiekszym priorytetem, a w ogole to najpierw zaplaccie
    reparacje" :-)

    > Stacje paliw jeśli mają nadmiar
    > mocy i wolnego miejsca na placu to mogą się bawić w ładowarki.
    > Bawić, bo przy cenach stacji ładowania to będzie zabawa a nie biznes.

    Bez przesady - ot, zwykly prad, do tej pory sie oplaca.
    Gorzej, jak energetyka sobie zazyczy sporej kwoty za 1MW przylacze, a
    klientow nie bedzie ...

    J.

  • 7. Data: 2018-02-01 10:11:55
    Od: "tck" <t...@t...Wytnij.net.pl>

    Użytkownik "T." <k...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nazwał - sprzedaż jest na poziomie kolekcjonerskim...
    > Ps. Czyżby elektryczne BMW potrzebowało wsparcia? :-)

    albo oze albo atom, w którąś stronę trzeba iść, albo najlepiej i jedno i
    drugie a nie wyngiel i wyngiel...

    --
    pozdr

    Tomasz

    tck(at)top.net.pl

  • 8. Data: 2018-02-01 11:17:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.02.2018 o 10:11, tck pisze:

    > albo oze albo atom, w którąś stronę trzeba iść, albo najlepiej i jedno i
    > drugie a nie wyngiel i wyngiel...

    Nie jest to takie proste. Na wiatrakach po prostu nie można polegać.
    Atom jest drogi (tak inwestycyjnie ze trzy razy droższy niż wungiel). No
    i jak coś spieprzysz (a pis czego się nie dotknie to córki leśnika
    zatrudnia) to masz duży problem.

    IMHO należy iść w atom. Ale to naprawdę nie jest takie proste. I koszty
    tak naprawdę zależą od polityki.

    Jakbym miał wybierać to zacząłbym od elekrowni 2+4GW (czyli dwa reaktory
    po 1 GW teraz, z rozbudową do 6 finalnie) to by nam dało finalnie 1/4
    zapotrzebowania na dzień dzisiejszy. Docelowo 4 takie. Reszta w OZE.
    Proste nie;). Potrzeba tylko jakieś 500 miliardów i już:P

    Shrek

  • 9. Data: 2018-02-01 11:42:25
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2018-02-01 o 00:28, RadoslawF pisze:

    > Jaki interes?
    > Dzisiejsze osobowe elektryki robią w firmach za gadżety a nie za
    > pojazdy użytkowe.

    Robienie biznesu nie polega na tym, co jest dziś.
    W biznesie "dziś" to jest już przeszłość.
    Robienie biznesu polega na "robieniu przyszłości".

    > I to się szybko nie zmieni więc nie liczył bym

    Szybko/wolno - tak, czy inaczej - zmieni się.
    Kto pierwszy zajmie miejsce na rynku, ten będzie miał przewagę.

    > na "interesy" na ładowarkach. Stacje paliw jeśli mają nadmiar
    > mocy i wolnego miejsca na placu to mogą się bawić w ładowarki.
    > Bawić, bo przy cenach stacji ładowania to będzie zabawa a nie biznes.

    Biznes na ładowarkach nie polega na zarabianiu 5 groszy na sprzedawanym
    prądzie, tylko na złapaniu klienta, który przez kilkadziesiąt minut nie
    ma co robić, więc można go "zagospodarować" na wszelkie sposoby. Manie
    takiego klienta, to jest wartość, którą można po prostu odsprzedać
    dalej. Już to pisałem, powstaną TK Maxxy przy ładowarkach i ludzie będą
    w czasie ładowania przeglądać buciki i szmatki.

  • 10. Data: 2018-02-01 11:49:34
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2018-02-01 11:17, Shrek wrote:

> [...]
    > zapotrzebowania na dzień dzisiejszy. Docelowo 4 takie. Reszta w OZE.
    > Proste nie;). Potrzeba tylko jakieś 500 miliardów i już:P

    Panie, co Pan! ile wungla za to by sie dalo kupic. A węgiel to koks, to
    antracyt.

    ..w płucach naszych oraz naszych dzieci.

    --

    memento lorem ipsum