  • Data: 2015-05-15 12:23:18
    Temat: Re: BUZ11 - czy można puścić prąd przez podłoże?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Jarek,

    Friday, May 15, 2015, 12:10:12 PM, you wrote:

    > Ups... fakt, widać najpierw przeczytałem, że jest to z "czymś"
    > podłączone, a potem z góry uznałem, że no z czymżeby innym, jak nie
    > z elektrodą w 90% aplikacji łączoną z masą :)

    Sorry, ale jedynie 90% stabilizatorów 78xx ma taba łączonego z masą.
    Chyba 100% MOSFETów ma łączonego z drenem. Źródło to niekoniecznie
    masa.

    > Znaczy, w zasadzie nie było pytania. Ale, czysto teoretycznie (bo
    > załóżmy, że gdzieś, kiedyś będzie to przydatne): jest takie połączenie
    dopuszczalne, czy nie?

    Oczywiście, że jest dopuszczalne. Na przykład w przetwornicach dużej
    mocy, gdy łączysz dreny bezpośrednio do wyprowadzeń transformatora
    toroidalnego, lepiej łączyć przez końcówkę lutowniczą do taba niż
    przez cienką miedź na PCB. Wyprowadzenia na PCB stosujesz wtedy tylko
    dołączenia snubbera.

    --
    Best regards,
    RoMan