    From: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Bać się?
    Date: Tue, 01 Jan 2019 22:21:16 +0100

    > Gorzej natomiast z serwerem projektowym. Co
    > prawda wymaga logowania, ale jak ktoś się zaloguje, to mając uprawnienia
    > może zniszczyć katalogi. Tutaj nie widzę skutecznego zabezpieczenia,
    > jedynie robienie kopii.

    Wymyśliłem, działa, czy będzie skuteczne - obym się nigdy nie przekonał.

    Serwer NAS robi kopię bezpośrednio na innym serwerze NAS, połączone
    bezpośrednio. Kopia jest robiona każdego dnia w nocy, trzymane jest
    kilka ostatnich.
    Jak serwer pierwszy padnie, to na drugim (nie zalogowanymi userami)
    będzie kopia z dnia wczorajszego i poprzednich. Jeżeli uda się złapać
    moment zarażenia i zaszyfrowania, to paść powinien tylko pierwszy i
    ewentualnie najmłodsza kopia na drugim. W weekendy nie pracujemy, więc
    kopia się nie robi, żeby nie przepychać niepotrzebnie bekapów.
    Ktoś widzi słabe strony może?

    Irek.N.