  • Data: 2016-08-20 16:41:23
    Temat: Re: Bateria oryginalna - a może jednak zamiennik?
    Od: AL <a...@s...tam.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2016-08-17 14:50, AL wrote:
    > Sęk w tym, że nie miałem do czynienia z żadną taką firmą wcześniej, więc
    > ciężko mi ocenić ich wartość.
    >
    > Może ktoś z Was miał okazję kupować baterie w/w firm (lub innych) jako
    > zamiennik i może ma jakieś doświadczenia czy przemyślenia w temacie?
    >

    > Wymiana baterii w Z1 compact wiąże się z rozklejeniem plecków i ich
    > ponownym wklejeniem - z tym nie ma problemu, ale zajmuje trochę czasu,
    > więc wolałbym to wymienić raz a dobrze.

    podsumowanie:

    Jako, że większość sprzedawców na alledrogo tzw. oryginałów Sony kręciła
    jak pytałem o konkrety (np. datę produkcji, która jest wybita na froncie
    baterii - niemal wszystkie aku Sony na alledrogo to rok 2013 i 2014,
    czyli o ile nie są z demontażu, to co najwyżej leżaki magazynowe o
    niewiadomym stanie) - zdecydowałem się więc na zamiennik i zanabyłem
    Maxximusa - jako, że mniej znalazłem na jego temat negatywnych opinii
    Bateria założona, telefon sklejony (mam nadzieje, że będzie nadal
    wodoodporny) - trwają testy.
    Zrobiłem już dwa pełne cykle (max naładowanie i max rozładowanie)

    Na tą chwilę po naładowaniu telefon pokazuje:
    - 2dni 13godz działania (4 dni w trybie gotowości) (bez trybu stamina),
    - 4 dni w trybie stamina (5 dni w trybie gotowości)
    - 8 dni w trybie ultrastamina (17 dni w trybie gotowości)

    Pierwsze testy - włączone wszystko co możliwe a wszystkie opcje
    oszczędnościowe wyłączone, max. podświetlony ekran - filmy nonstop z
    youtube - bateria wytrzymuje blisko 7 godzin do wyłączenia telefonu
    (bateria dotychczasowa nie wytrzymywała już godziny w tym trybie).

    Cena zamiennika to 31pln, czyli to 1/2 tzw. "oryginału" Sony z
    alledrogo, więc jeśli ten aku wytrzyma tyle ile oryginał (czyli min. 2
    lata) - będzie OK.
    Poużywamy, zobaczymy.