  • 1. Data: 2016-08-17 14:50:07
    Temat: Bateria oryginalna - a może jednak zamiennik?
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    chcąc kupić ostatnio baterię do telefonu (2.5 letni Z1 compact)
    natknąłem się na całą masę baterii 'oryginalnych' - każdy pisze, że
    oryginał - z rozrzutem cenowym 10-70pln (serwisy aukcyjne).
    Na zagranicznym znanym serwisie - tak samo wyglądającą baterię mogę
    nabyć w cenie 6-10USD.
    Przypuszczam, że jedne i drugie mało co mają wspólnego z oryginałem -
    albo ciężko będzie nie wtopić by nie kupić jakiegoś bubla, który po pół
    roku będzie znowu do wymiany.

    Po samej cenie też ciężko się kierować.
    Tą samą baterię, z tym samym opisem i zdjęciem, ten sam sklep potrafi
    sprzedawać w cenie 12 - 40pln na różnych portalach).

    W takim razie skoro ciężko rozpoznać oryginał od podróbki, może od razu
    świadomie kupić zamiennik?

    Ceny zamienników wahają się ok 40-60pln (więc drożej niż niż niby
    oryginalne baterie na portalach aukcyjnych).

    Dla w/w telefonu znalazłem dwa potencjalne zamienniki (parametry te same
    jak oryginały a nie wzięte z sufitu) firm MAXXIMUS i BlueStar.

    Sęk w tym, że nie miałem do czynienia z żadną taką firmą wcześniej, więc
    ciężko mi ocenić ich wartość.

    Może ktoś z Was miał okazję kupować baterie w/w firm (lub innych) jako
    zamiennik i może ma jakieś doświadczenia czy przemyślenia w temacie?

    Wymiana baterii w Z1 compact wiąże się z rozklejeniem plecków i ich
    ponownym wklejeniem - z tym nie ma problemu, ale zajmuje trochę czasu,
    więc wolałbym to wymienić raz a dobrze.

  • 2. Data: 2016-08-17 15:04:51
    Temat: Re: Bateria oryginalna - a może jednak zamiennik?
    Od: atm <...@v...pl>

    > Wymiana baterii w Z1 compact wiąże się z rozklejeniem plecków i ich
    > ponownym wklejeniem - z tym nie ma problemu, ale zajmuje trochę czasu,
    > więc wolałbym to wymienić raz a dobrze.

    Pytales o koszt wymiany w serwisie? Moze lepiej zaplacic wiecej i miec
    pewnosc, ze bateria jest oryginalna i telefon po zlozeniu bedzie
    wodoszczelny. Ostatnio po naprawie w serwisie SGS5 nie wytrzymalem i
    wrzucilem go do umywalki, trzyma wodoszczelnosc :)
    Swego czasu kupilem "oryginal" z Allegro do SGS2. Bateria rozladowywala
    sie sporo szybciej niz ta, ktora wg mnie byla juz zuzyta.

  • 3. Data: 2016-08-17 15:07:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Aug 2016 14:50:07 +0200, AL napisał(a):
> [...]

    > Dla w/w telefonu znalazłem dwa potencjalne zamienniki (parametry te same
    > jak oryginały a nie wzięte z sufitu) firm MAXXIMUS i BlueStar.

    Powiedzialbym ze normalne, ale tylko z mniejszymi mialem do czynienia,
    no i dosc dawno temu.

    Jesli oryginal wytrzymal tylko 2.5 roku, to duzo gorsze nie powinny
    byc.

    J.

  • 4. Data: 2016-08-17 15:36:04
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-08-17 o 14:50, AL pisze:

    > Wymiana baterii w Z1 compact wiąże się z rozklejeniem plecków i ich
    > ponownym wklejeniem - z tym nie ma problemu, ale zajmuje trochę czasu,
    > więc wolałbym to wymienić raz a dobrze.

    I masz pewność że będzie to działać zgodnie ze specyfikacją producenta.

    Wymiana baterii
    153,75 PLN

    https://www.w-support.pl/klienci-indywidualni/koszt-
    naprawy.html

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 5. Data: 2016-08-17 15:47:35
    Od: dizel <x...@x...xxx>

    Chris wrote on 2016-08-17 :

    > I masz pewność że będzie to działać zgodnie ze specyfikacją producenta.

> [...]

    Znajomy wymieniał sam kierując się instrukcją z youtube choć to była Z1
    bez compact, kupił tylko odpowiedni śrubokręcik w markecie i po kolei
    zgodnie z instrukcją.
    Zrobił tak dlatego że krzyknęli mu za wymianę 200zł plus swoja nowa
    bateria i niezależnie od tego nie ma żadnej gwarancji na wodo odporność
    więc skoro tak jak by jej nie było.

  • 6. Data: 2016-08-17 15:56:54
    Od: atm <...@v...pl>

    Niestety teraz podurnieli z robieniem jednorazowek. Samsung dodatkowo
    promuje przemysl szklany, moze z czasem do kompletu dorzuca szklana
    ramke, na ktorej beda wyswietlane kursy akcji ;|
    Poki co zatrzymam sie na S5, ktory jest wodoszczelny, otwieralny, full
    czesci zamiennych, brak zbednego szkla, wystarczajaco szybki,
    wystarczajaco dlugo ciagnie na baterii. Zobacze czym blysnie Nokia pod
    koniec roku, ich nowe telefony beda podobno wodoszczelne. Ktoras z
    chinskich marek tez mysli o wprowadzeniu wodoszczelnosci.

  • 7. Data: 2016-08-17 16:19:10
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-08-17 15:36, Chris wrote:

    > I masz pewność że będzie to działać zgodnie ze specyfikacją producenta.

> [...]
    Przy zachowaniu danych na podanej stronie też 200pln i nie piszą, czy
    cena zawiera już sama baterię (zakładam, że tak, ale czy to będzie ten
    'oryginał' czt taki za 50pln z allegor to już nie wiem)

    W serwisie Sony > 200pln (+ koszta wysyłki, dod. wycen - bo zależy ile
    uszczelek do wymiany).

    Gwarancji na wodoszczelność raczej nie dadzą - telefon 2.5 letni.

    Wymienić baterię mogę sam, tym bardziej, że już rozkleiłem tylną klapkę
    - banalnie prosto się to robi (nawet uszczelka się zachowała).

    Zamiast nowych chińskich uszczelek (wątpliwej jakości) zastosuję klej
    typu 'guma w płynie' B-7000 (ruskie portale są bezbłędne w punktowaniu
    badziewia chińskiego) - pewniejsze niż samo odklejająca sie chinska
    uszczelka, a robiąc to starannie powinienem zachować wodoszczelność
    (należy wymienić uszczelkę pod ramką i samą klapką).

    Pozostaje jedynie wybór baterii - więc to jest mój koszt.

  • 8. Data: 2016-08-17 22:33:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2016-08-17 o 16:19, AL pisze:
    > 'guma w płynie' B-7000

    Jak to się później zdejmuje?

    Jeśli jakiś delikatny wyświetlacz, lub klawiatura membranowa - da się
    odkleić?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2016-08-17 23:44:22
    Od: Chris <x...@x...xxx>

    W dniu 17.08.2016 o 16:19, AL pisze:

> [...]
    > 'oryginał' czt taki za 50pln z allegor to już nie wiem)
    >
    > W serwisie Sony > 200pln (+ koszta wysyłki, dod. wycen - bo zależy ile

    W-Support to jedyny w Polsce autoryzowany serwis Sony więc nie sądzę
    żeby dali taniego chińczyka. Co do gwarancji to na wykonaną usługę dają
    bez problemu, wiem bo znajoma firma sprzedaje telefony + rozszerzona
    gwarancja i naprawiają wszystko właśnie w W-Support.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 10. Data: 2016-08-18 01:02:51
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-08-17 22:33, Adam wrote:

    > Jak to się później zdejmuje?
    >
    > Jeśli jakiś delikatny wyświetlacz, lub klawiatura membranowa - da się
    > odkleić?

    to jest stosowane właśnie do tego (do ramek, ekranów, zaślepek, etc) -
    m.in. w serwisach gsm.

    rozkleja się poprzez podgrzanie do 70-80st C - czyli jak oryginal

    http://multi-com.pl/,details,id_pr,16838,key,klej-si
    likon-b-7000.html

    Podejrzane m.in. tu, jako przykłąd:
    https://youtu.be/7ikqU8JDL4I?t=574

    Chińska uszczelka to ok 3-4 USD.
    Jeśli odkleiłeś klapkę, duże prawdopodobieństwo, że będziesz potrzebował
    rónież drugą uszczelkę pod ramkę (jak na w/w filmiku).
    Tubka kleju jest tańsza niż dwie uszczelki, które jak poczytałem na
    różnych forumach nie zawsze trzymają zgodnie z oczekiwaniem.