    From: AL <a...@s...tam.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Bateria oryginalna - a może jednak zamiennik?
    Date: Sun, 21 Aug 2016 18:23:09 +0200

    On 2016-08-21 16:03, ALEX MR wrote:

    > Pozwolę się wcisnąć w rozmowę :-) Mam prawie piecioletnią Nokię N9 z
    > pierwotnym akumulatorem. Nadal wytrzymuje 3-4 dni na czuwaniu.
    > Nie chcę nikogo namawiać, czy przekonywać do oryginałów. Ale kupno
    > oryginałów ma sens. Mimo że są dużo droższe niż zamienniki z Chin warto
    > je używać. Przebijają je klasą o kilka długości :-)
    > O, że przyciski działają, aż miło, a ekran bez najmniejszego problemu,
    > to nawet nie wspominam :-)

    ale ja bym kupił oryginał, gdybym miał pewność, że to oryginał i w
    dodatku nie jakiś tam leżak 2-3 letni.
    Za dużo niestety pojawia się podróbek oraz akumulatorów oryginalnych z
    demontażu, stąd wybrałem lepsze zło - kupno zamiennika ale przynajmniej
    wiem co kupuję (a telefonu nie mam zamiaru rozklejać co miesiąc, bo to
    jednak zabawa zajmująca trochę czasu niż zdjęcie tylnej klapki -
    niestety taka cecha współczesnych wodoszczelnych aparatów :/ ).

    Na razie faza testowania pokazuje, że nie wybrałem źle - ale czas
    pokaże, czy aku wytrzyma podobnie jak oryginał.

    p.s.
    a wracając do Twojej baterii w Nokii: mam do tej pory E51, już z 7 lat
    wciąż z oryginalną baterią, która trzyma jeszcze spokojnie > 2 dni.
    Ale jej ładowanie jest obecnie żadkie (telefon od ok 3 lat jest już
    tylko tzw rezerwowym telefonem i doładowywany jest raz na miesiąc albo i
    rzadziej) a jak zakładam, dla baterii liczy się ilość cykli ładowania,
    więc im bateria dłużej trzyma (aparat mniej prądożerny), tym ilość cykli
    żywotności baterii przekłąda się na dłuższy okres jej życia.

    Dla obecnego zamiennika producent zakłada min. 1000 cykli, więc nawet
    jeśli telefon byłby ładowany codziennie, to bateria powinna ok 3 lat
    wytrzymać.