  • Data: 2019-06-22 16:54:56
    Temat: Re: Bateria podtrzymania BIOSu
    Od: mirekc <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.06.2019 o 14:21, PeJot pisze:
    > OK, przyjmuję, ale w koncepcji 2xR6 martwi mnie napięcie. Na początku
    > jest 1.5x, ale przypominam że przy 3.05 V BIOS rozsypuje się.

    Świeża bateria LR6 (bo to ma być LR6, a nie R6) ma ok. 1,55V, czyli
    będziesz miał 3,1V. A te 3,05V na CR2035 to mierzyłeś w układzie, czy po
    wyjęciu? Bo jeśli po wyjęciu, to pod obciążeniem mogło być trochę
    niższe, gdy tymczasem na ,,paluszkach" napięcie nie spadnie (to żadne
    obciążenie dla nich).

    >Spróbować
    > można, koszt żaden, chociaż bateria litowa 3.6V 1.x Ah kosztuje 10-15
    > złotych.

    Koszyk na dwie baterie R6 to ok. 3zł, a same baterie, jeśli się nie
    sprawdzą, można spożytkować gdzie indziej.