  • 1. Data: 2011-08-08 14:43:06
    Temat: Re: Bebny a tarcze
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kakmar,

    Monday, August 8, 2011, 2:25:23 PM, you wrote:

    > Ja to bym zaczął od wymiany płynu przy takich objawach ;)

    I to jest chyba pierwsza rozsądna odpowiedź w tym wątku. Jeśli
    "klamka" kamienieje, to oznacza, ze przy puszczaniu płyn niemal wrze i
    nie daje szansy na wyrównanie ciśnienia (nie odpuszcza zaworek w
    pompce). A że ruch tłoczka pompy hamulcowej jest mały, to i na
    podatność wrzącego płynu liczyć nie można :(

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 2. Data: 2011-08-08 14:51:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-08, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

> [...]
    > pompce). A że ruch tłoczka pompy hamulcowej jest mały, to i na
    > podatność wrzącego płynu liczyć nie można :(

    To Ty chyba w zyciu nie miales wrzacego plynu... Przy wrzacym plynie
    klamka/pedal wpada do konca i jedziesz bez hamulcow. Jaki zaworek w
    pompie jest? Zwykly otworek...

    --
    Artur

  • 3. Data: 2011-08-08 15:06:54
    Od: Karolek <d...@o...pl>

> [...]
    > pompce). A że ruch tłoczka pompy hamulcowej jest mały, to i na
    > podatność wrzącego płynu liczyć nie można :(

    Sorry RoMan, ale przy wrzacym plynie hamulcowym, pedal wpada w podloge
    bez oporu :/

    --
    Karolek

  • 4. Data: 2011-08-08 15:09:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello AZ,

    Monday, August 8, 2011, 2:51:16 PM, you wrote:

    > To Ty chyba w zyciu nie miales wrzacego plynu...

    Niemal.

    > Przy wrzacym plynie klamka/pedal wpada do konca i jedziesz bez
    > hamulcow.

    Oczywiście - jeśli wywali cały płyn do zbiorniczka.

    > Jaki zaworek w pompie jest? Zwykly otworek...

    Sam pisałeś o zaworku zwrotnym. I są takie pompki, niestety - to w tym
    kontekście pisałem dawno temu w tym wątku o gównianej pompie hamulcowej.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2011-08-08 15:13:16
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2011-08-08, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Niemal.

    No i co sie dzieje ze niemal wrzacy plyn nie moze wrocic do zbiorniczka?
    Gestnieje?

    > Oczywiście - jeśli wywali cały płyn do zbiorniczka.

    To powiedz mi jak mi w zbiorniczku 20ml zmiescil sie plyn z calego
    ukladu... Wrzacy plyn paruje i tworzy korki parowe i sila uzywana do
    hamowania jest uzyta do sciskania owych korkow a nie hamowania.

    > Sam pisałeś o zaworku zwrotnym. I są takie pompki, niestety - to w tym
    > kontekście pisałem dawno temu w tym wątku o gównianej pompie hamulcowej.

    Zaworek zwrotny to jest dziurka przez ktora plyn wraca gdy tloczek jest
    w pozycji wyjsciowej. Nie wiem czy to gowniana pompka, ale przy
    hamulcach bez wspomagania stawia motocykl 270kg + pasazer na przednim
    kole.

    --
    Artur

  • 6. Data: 2011-08-08 15:15:05
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Karolek,

    Monday, August 8, 2011, 3:06:54 PM, you wrote:

    > Sorry RoMan, ale przy wrzacym plynie hamulcowym, pedal wpada w podloge
    > bez oporu :/

    Następny nie potrafi czytać - NIEMAL wrzącym. A nie gdy już wykipi do
    zbiorniczka i w systemie masz opary.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2011-08-08 15:44:01
    Od: Piotr Czyż <i...@i...com>

    RoMan Mandziejewicz pisze:

    > Następny nie potrafi czytać - NIEMAL wrzącym. A nie gdy już wykipi do
    > zbiorniczka i w systemie masz opary.

    Pogrążasz się...

    --
    Piotr Czyż

  • 8. Data: 2011-08-08 15:56:18
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    > Następny nie potrafi czytać - NIEMAL wrzącym. A nie gdy już wykipi do
    > zbiorniczka i w systemie masz opary.

    Jak juz Piotr Czyż napisal... pograzasz sie.
    Płyn wrze lokalnie, nic nie wykipi do zbiorniczka, a pedal wpada w podloge.
    Zreszta co to znaczy niemal wrzacy?
    Albo wrze, albo jeszcze nie, jak juz wrze (dajmy na to w momencie
    puszczenia hamulca bo spadnie cisnienie) to po nacisnieciu hamulca pedal
    wpada i tyle, nic nie twardnieje.

    --
    Karolek

  • 9. Data: 2011-08-08 17:01:06
    Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl>

    On Mon, 8 Aug 2011, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Oczywiście - jeśli wywali cały płyn do zbiorniczka.

    No nie, Roman, tu się z Tobą nie zgodzę. Płyn wrze lokalnie, w
    bezpośrednim sąsiedztwie cylinderka/zacisku. I nawet niewielki pęcherzyk
    gazu (pary) powstający w przewodzie hamulcowym potrafi zredukować
    skuteczność hamulców do zera. Ciecz (w zakresie ciśnień występujących
    w układzie hamulcowym) jest praktycznie nieściśliwa, natomiast gaz wręcz
    przeciwnie, stąd efekt "wpadającego pedału".

    Pozdrawiam :)

    W.

  • 10. Data: 2011-08-08 18:10:51
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-08-08 15:15, *RoMan Mandziejewicz* napisał, a mnie coś
    podkusiło, żeby odpisać:

    > Następny nie potrafi czytać - NIEMAL wrzącym. A nie gdy już wykipi do
    > zbiorniczka i w systemie masz opary.

    Sorry, ale teraz to Ciebie trzeba wysłać na korepetycje z fizyki :)
    To nieomal Ci nie wyszło ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak - Signum '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
    President Herbert *old* on board :)