  • Data: 2018-08-21 22:12:02
    Temat: Re: Białe światło o ładnym widmie i niewielkiej mocy
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Podepnę się i zapytam, jaki masz pomysł na element rozszczepiający?

    Wydłubany z jakiegoś zestawu (prawdopodobnie) szkolnego z lat 80tych.
    Wtedy jeszcze fizyka w szkole to nie bylo rysowanie atomów tylko
    doswiadczenia [1] i takie pryzmaty wtedy były robione ze szkła. Swoją
    droga pryzmat akrylowy właśnie do mnie idzie od chińczyka, będe miał
    porownanie.

    Nie ukrywam też że mam straszną ochotę zrobić sobie spektrometr z
    linijki ccd :) Ale to jak znajdę czas.

    > A w jakim wieku masz dzieciaki?

    8 i 10. Zastanawiam się czy nie pokazać im Optik-Cabinet 80 ale
    przyznaje że ten zestaw miał pewną wade: wszystko z plastiku wliczając
    szklo ;)

    [1] W latach 90tych w okolicznej szkole wiekszość tego typu pomocy
    dydaktycznej zwalono na jedną kupę i "koserwator" używając cieżkiego
    młotka upewnił sie że te szatańskie urzadzenia nikomu się już nie
    zamieszają w głowach. Nowe wtedy szło. Zupełnie jak dzisiaj, tylko
    dzisiaj tłuc już nie ma czego choć palić jeszcze jest :).