  • Data: 2018-05-22 20:57:20
    Temat: Re: Biało-czerwona drużyna chce mnie wybzykać
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2018-05-22 o 19:57, Irokez pisze:

    > i dobrze, banda ****** przysłała mojej babci zaległość do zapłaty za
    > abonament kiedy jej od dawna przysługuje ustawowo darmowy. Mają
    > wszystkie dane, rok urodzenia też. Jest to maksymalnie pazerna
    > instytucja gotowa zrobić wszystko dla kasy. Człowieczeństwo? a co to
    > znaczy? prawo i jakakolwiek sprawiedliwość? jaja sobie robicie?

    Nie jest to bezpośrednio związane ale takie skojarzenie.
    Mniej więcej w 1980 roku usłyszałem od kogoś takie zdanie: "Nie ma
    takiego przestępstwa, którego rząd by nie popełnił aby ratować budżet."
    Zapamiętałem, choć wtedy go nie rozumiałem (od 10 roku życia całym moim
    światem była elektronika i raczej nie rozumiałem otaczającej mnie
    rzeczywistości).

    Dla mnie temat ścigania ludzi, za to, że przestali płacić abonament gdy
    osiągnęli odpowiedni wiek jest podobny do ofiar ulgi meldunkowej:
    https://finanse.wp.pl/ulga-meldunkowa-fiskus-chce-od
    -emeryta-200-tys-zl-6249495618480257a
    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/o
    fiary-ulgi-meldunkowej-teresa-czerwinska,123,0,24052
    43.html

    A to już mi jeszcze bardziej podchodzi pod tamto zdanie.
    https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/z
    us-fiskus-skladki-umowy-praca,86,0,2406230.html

    Kiedyś czytałem, że ktoś próbował jakiemuś niemieckiemu przedsiębiorcy
    wytłumaczyć jak to jest, że opłaty na ZUS i podatki mogą być wyższe od
    dochodu i podobno Niemcowi nie potrafiło się zmieścić w głowie.

    Niedawno w EKG (Ekonomia, Kapitał, Gospodarka) usłyszałem coś, że jak
    wprowadzą dodatkowe podatki to przedsiębiorcy poprzenoszą się za
    granicę, ale ktoś inny w studiu powiedział, że nie tak łatwo bo od lipca
    zaczynają obowiązywać jakieś przepisy, które mają właśnie temu zapobiec.

    W takim kraju żyjemy.
    P.G.