    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Błędny R2 w Europie?
    Date: Sun, 7 Jan 2018 20:22:25 +0100
    <p2oro3$36e$1@node1.news.atman.pl>
    <zxnqdq4ndzcl$.1gqa58z3ywsm4$.dlg@40tude.net>
    <p2r6md$abk$1@node1.news.atman.pl> <p2t7c2$9b7$1@usenet.news.interia.pl>

    news:p2t7c2$9b7$1@usenet.news.interia.pl...

    > Jeszcze kolejna możliwość: zbiera sygnał "od dupy strony". Wtedy raczej
    > rzadko używało się anten z reflektorami, stąd też zysk takiej anteny od
    > tyłu i od przodu mógł być podobny. Wystarczy przeszkoda za anteną, która
    > odbije sygnał i już mamy ducha.

    Ależ oczywiście! I to równiez miałem na myśli. Tak samo, tym bardziej, bo
    nie szło by tego odsiać, duży duch za nadajnikiem, spowodowany innym wysokim
    budynkiem, bądź czymś, co odbija, bo wtedy wiązka główna i obca, przychodzą
    dokładnie z jednego kierunku... i ni chu-chu, można się ratować strzelając w
    kierunku jakiegoś odbicia i liczyć na to, że będzie ono silniejsze, niż inne
    wiązki).
    Stąd też moje spostrzeżenie, że uwzględniając dłuższą o 2 kilometry drogę
    sygnału przeszkadzajki, dało by się wykreślić elipsę i po niej szukać, co
    odbija. Z boku, z przodu, z tyłu. W ogóle, ostatecznie, rozrysować na
    kształt cygara, a w idealnym przypadku (a takich nie ma), że nadajnik i
    odbiornik mają swoje anteny w tym samym miejscu, obszar poszukiwań na
    płasko, stałby się kołem o promieniu 1 km, a przestrzennie kulą, o takim
    promieniu.
    Od biedy, budynek mógł robić za reflektor, ale czasem bardziej działał jak
    direktor, co w ogóle mieszało sprawę. I przy małych szerokościach pasma
    efekt można olać (w górach średnio się da, ale można próbować machać
    kierunkiem, albo przemontować antenę o pół długości fali w inne miejsce),
    tak przy większych, ma on ogromne znaczenie.

    --
    Pies jest jedynym zwierzęciem, które potrafi wyrazić zadowolenie lub
    śmiać się kręcąc lub wymachując ogonem i czyni to nieporównanie wdzięczniej