    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Błędny R2 w Europie?
    Date: Tue, 9 Jan 2018 03:15:18 +0100
    <p2oro3$36e$1@node1.news.atman.pl>
    <zxnqdq4ndzcl$.1gqa58z3ywsm4$.dlg@40tude.net>
    <p2r6md$abk$1@node1.news.atman.pl> <p2t7c2$9b7$1@usenet.news.interia.pl>
    <5a534239$0$646$65785112@news.neostrada.pl>

    news:5a534239$0$646$65785112@news.neostrada.pl...

    > Od d* strony byl budynek. Metalowy nie byl, chyba nawet zelbetowy nie, ale
    > zawsze to kilka scian. A zanim drugi budynek, a za nim trzeci ... i to co
    > 50m a nie 2 km.

    Nie można wykluczyć, że któreś budynki utworzą coś, nie dosłownie, w rodzaju
    rezonatora Helmholtza (choć to akustyka akurat, tu jednak chodzi mi o
    wywołane na falach radiowych działanie), co znów, w połączeniu z czymś co
    odbija, i pogorszy obraz, i spowoduje pojawienie się "zjaw". Miasto, to
    skomplikowany matematycznie "organizm", BTW, czy zdarzyło się wam
    zaobserwować zjawisko, gdy
    szliście po suchym chodniku, koło ogrodzenia ze sztachet metalowych, że z
    każdym szurnięciem butem, słychać coś, co, w wyobrażeniu dziecka, przypomina
    dźwięk "pę" - "pę", krótki, nieco malejący na koniec? W innej wersji, przy
    przechodzeniu między ścianami budynku/-ów, klaśnięcie w ręce budzi pogłos
    przypominający brzęczenie...? Może mi się kiedyś uda nagrać, zjawisko dla
    "niefizycznego" możze brzmieć tajemniczo i niepokojąco.
    To właśnie wielokrotne wzajemne odbicia i już, z 50 metrów zrobi się 500, do
    następnej pary budynków znów doliczmy podobnie - i szybko się 2 km zrobi.
    Taki duch, może być jak rozmyty, może być (i prawie na pewno będzie)
    wielokrotny, a maksimum może przeskakiwać między "częściami" ducha.

    > Teraz juz chyba nie dam rady sprawdzic ?

    Raczej nie... i nie kłopocz się tym.
    Zasadniczo, posiadanie sprawnej instalacji antenowej i sprawnego odbiornika,
    powinno mocno zmniejszyć ilość zakłóceń, które tu nazywałem duch,
    przeszkadzajka (w znaczeniu - sygnał obcy, od którego widać tego ducha),
    często bowiem, obce wiązki nie pakują się od razu w antenę, ale np,
    przenikają przez chu^Hałowy kabel z gównianym oplotem, bądź wręcz na oplocie
    się odkładają. Normalnie, takie zakłócenia (i tu nawiążę do telefonii),
    powinny zarówno po oplocie, jak i żyle wewnętrznej, iść zgodnie, synfazowo,
    co do fazy i amplitudy, wtedy ostatecznie, ich wektory się zniosą i na
    ekranie nie będzie nic, czysty obraz. Jeśli cokolwiek rozrównoważy układ,
    momentalnie pojawią się zakłócenia, to nawet nie musi być duch, może być
    cokolwiek, choćby heterodyna radyjka Babci, która słucha wiadomego radyjka o
    ludzkim obliczu (moje próby sprzed lat, uwidoczniły widowiskowy wręcz wpływ
    heterodyny zwykłego odbiornika UKF, wpływającej na odbiór programu TV, o
    zależnościach innym razem). Czemu nawiązałem do telefonii? Bo tradycyjna
    telefonia jest kablowana symetrycznie, gdzie o ekranowanie trudno, więc
    wszelkie zakłócenia trzeba jakoś inaczej zgasić. Np. kabel z lekkim upływem,
    normalnie, to zaraz by brzęczało w słuchawce. Ale, audio idzie w parze,
    wywołując w przewodach prąd o przeciwnych znakach, przez co jakby się samo
    wzmacniało. Natomiast zakłócenia, wywołują w przewodach prąd o znakach
    zgodnych, przez co prądy te znów - znoszą się i na końcu mamy czysto. W
    sumie obojętnie, czy kabel jest koncentryczny, czy symetryczny -
    matematycznie prądu o przeciwnych znakach, to dobry sygnał na wyjściu, o
    znakach zgodnych, to sygnału brak. Więc i wszelkie brumienia, trzeszczenia,
    wygaszą się i można bez niepokojenia się przydźwiękami, czule szeptać z
    ukochaną, itd. Oczywiście, tu nie ma wprost tak, że tu i tu znaki zgodne,
    czy przeciwne, gdyż fizyka wygląda jednak inaczej, jednak matematycznie i
    tak chodzi o to, aby prądy zakłócające na wyjściu zniosły się. Ekran na
    koncentryku ma za zadanie promo, być przewodnikiem i jak jest np. uziemiony,
    to prący syfu na nim płynące, powinny do ziemi spłynąć. Wtedy też jednak
    ważne jest, jak dobrze oplot ekranuje żyłę "gorącą", gdyż, jeśli sygnał
    przeniknie do środka, równowagę szlag trafia i mamy zakłócenia (teoretycznie
    więc może być tak, że jak uziemimy oplot, to zakłócenia wzrosną - bo co z
    oplotu, to spłynie do ziemi, ale co przeniknie, to do odbioirnika dotrze,
    stąd od-ziemienie oplotu może przywrócić równowagę (to przy chuj^H^Hałowych
    kablach), matma nie chce inaczej. To tak w dużym skrócie, nie chciałbym
    czynić rozprawy teraz (wiele rzeczy uprościłem, wielu nie uwzględniłem,
    wiele "nagiąłem" dla podkręcenia jasności). Podsumowując - sprawna antena,
    kabel, odbiornik, to lwia część sukcesu (czy każdy jest sprawny w 100%?).
    Druga część, nie mniej ważna - poprawne ustawienie anteny, do sukcesu
    potrzebna jest wzajemna (to implikacja, jak jedna widzi drugą, to i druga
    widzi jedną) widoczność anten RX i TX.

    PS i do tytyłu nawiązując, skomunikuję ze sobą przez R2 dwie centrale,
    odległe o 4801 km... Kto zgadnie, do czego piję? :)
    --
    Pies jest jedynym zwierzęciem, które potrafi wyrazić zadowolenie lub
    śmiać się kręcąc lub wymachując ogonem i czyni to nieporównanie wdzięczniej