eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyBraknie prądu:( › Re: Braknie prądu:(
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Braknie prądu:(
    Date: Fri, 25 May 2018 21:41:00 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 43
    Message-ID: <pe9osg$jv3$1@node2.news.atman.pl>
    References: <pds6b7$4np$1@node2.news.atman.pl> <pdsa4q$9jh$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@4...com>
    <pdvphc$ods$1@node1.news.atman.pl> <pe04vk$m9l$3@node2.news.atman.pl>
    <pe07qc$5ph$1@node1.news.atman.pl> <pe0pt1$mmh$2@node1.news.atman.pl>
    <pe15vh$3m9$1@node1.news.atman.pl> <pe27fd$4ej$1@node1.news.atman.pl>
    <2qwx3gzb6lr4$.dlg@myjk.org> <pe4p3o$lhn$1@node1.news.atman.pl>
    <1...@m...org> <pe74sp$7v9$1@node2.news.atman.pl>
    <3rkhheqbr7cw$.dlg@myjk.org>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1527277264 20451 89.69.207.111 (25 May 2018 19:41:04
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 25 May 2018 19:41:04 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.8.0
    In-Reply-To: <3rkhheqbr7cw$.dlg@myjk.org>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2632128
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-05-25 o 09:45, Myjk pisze:

    > Ale doczytałeś w instrukcji że szybkie ładowania po pierwsze nie można
    > nadużywać bo znacznie szybciej degraduje akumulatory a po drugie zaleca się
    > od czasu do czasu wolne ładowanie? W mojej instrukcji jak byk to jest
    > napisane.

    Szczerze mówiąc nie :-( Kazali ładować i jeździć więc tak czyniłem.
    Zresztą wyboru nie miałem: przy 60km musiałem i tak 2x dziennie ładować
    zimą: raz w domu, raz w pracy. Latem głównie w pracy.

    > Czyli jednak nie czytałeś nawet instrukcji... :P Wiesz, to jest samochód,
    > wymaga należytego traktowania aby służył, no bo rozumiem że swojego diesla
    > nie tankujesz oleju po frytkach, bo to przecież wszystko jedno co do baku
    > trafia?

    Słuszna uwaga. Problem utraty pojemnoiści może być z tym związany.

    >> Tak jak powiedziałem - w 3 osoby jeżdżąc w korkach z ogrzewaniem,
    >> zasięg spadał skrajnie do 47km.
    >
    > Czyli w jedną stronę byłeś jednak w stanie spokojnie przejechać.

    Tak, w jedną zawsze. Musiałem ładować go 2x dziennie zimą by móc jeszcze
    wrócić. Pisałem o tym ze 2x.

    > Powyżej 10km/h jest już odzyskiwanie. Wiadomo że nie odzyska się tyle samo
    > co się włożyło pod górę, ale z pewnością się w tym czasie da "zarobić" na
    > ogrzewanie i przejeżdża dystans za "darmo".

    Nie mam takich obserwacji. Przynajmniej w/g wskazań w aucie - zasięgu
    przybywało tylko gdy hamowanie było z większych prędkości. Stanie i
    jazda w korku z górki prawie nic nie dawała w "okresie grzewczym".

    > 5 letnie Tesle, jeżdżące po chłodnej Norwegii, wykazują spadek na aku nie
    > większy niż 10%.

    A no tak.... czynnik termiczny może mieć decydujący wpływ. Ciekaw jestem
    jak byłoby to u nas.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: