    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Braknie prądu:(
    Date: Sat, 26 May 2018 18:53:25 +0200

    W dniu 2018-05-26 o 14:53, Myjk pisze:

    > Nadal nie jest tak, że opony zagłuszają silnik, więc hałas od silnika
    > PRZESTAJE ISTNIEĆ. Nie rejestrujesz go może, ale nadal JEST. Ja widzę
    > przepaść pomiędzy Outlanderem jadącym na prądzie a dieslem.

    Opony (67dB) CAŁKOWICIE zagłuszają silnik w moim dieslu. Podczas
    jednostajnej jazdy powiedzmy 30+ tylko ich szum słychać. To
    najgłośniejszy element konstrukcji. Sąsiad ma rocznego BMW 760 (chyba) -
    też diesla. U niego jest identycznie. Poza szumem opon nie ma żadnych
    odgłosów. Nie wiem skąd czerpiesz informacje, że każdy diesel musi
    hałasować i trząść się wewnątrz ale są to nieprawdziwe informacje.

    A co do pomiarów akustycznych: dźwięk zagłuszony dużo głośniejszym w
    podobnym pasmie częstotliwości - praktycznie przestaje istnieć. Z tego
    korzysta kompresja MP3 i udoskonalona MP3 Pro.

    > Nadal jednak porównujesz Leafa, który jest w segmencie C z wyciszeniem
    > dążącym do B (no bo nie ma silnika i nie trzeba go tak izolować mocno),
    > do?... Pewnie segmentu D gdzie faktycznie mocno stawia się na wyciszenie i
    > komfort podróży.

    Porównuję do segmentu E, bo z takiego korzystam. A odnoszę się do Twoich
    słów co do porównania hałasu elektryków vs paliwowce (bez precyzowania
    segmentu)

    "bo jeździ się przyjemniej w ciszy".

    Zwróciłem uwagę, że są diesle, które mogą być wewnątrz cichsze od
    niektórych elektryków (konkretnie Leafa przytoczyłem). Ty natomiast
    napisałeś, że to nie jest możliwe a teraz dorzucasz nowe warunki
    brzegowe (segmenty) by fałszywa teza mogła stać się prawdopodobna. Tak
    dyskutując nie dobrniemy do żadnych wniosków.

    > Niemniej podtrzymuję, że w I-MiEV, pomijając fotele twarde
    > jak ławka w parku, belkę poprzeczną która waliła jak szalona na każdej
    > nieróności, w kabinie było przyjemniej niż przy jeździe spaliniakiem,
    > szczególnie podczas przyśpieszania.

    No to to teraz znów generalizujesz. Zapomniałeś o nowych warunkach
    brzegowych jakie sam zacząłeś wprowadzać: segment aut. Moja teza jest
    inna: nie ma większej różnicy w hałasie gdy porównujesz elektryki z
    niektórymi autami klasy E lub S. Piszę "z niektórymi" bo segment auta
    może mieć niewiele wspólnego z wyciszeniem - szczególnie przy rzędowych
    silnikach.

    > No bo to nadal elektryczne MIEJSKIE auto.

    No tak... teraz "no bo" ... Wcześniej pisałeś, ogólnie o hałaśliwości
    elektryków vs spalinowe a ja zwróciłem Ci uwagę by nie generalizować. A
    teraz "no bo".

    > Ja się z takim nie spotkałem. No, może w Audi A6 3.0 hałas od silnika był w
    > miarę akceptowalny, ale nie było tak, że był bezgłośny. Ale to już auto w
    > kosmicznej cenie, tj. powyżej 250 tys.

    Mercedes E270 CDI w porównywalnej cenie również jak traktor pracuje.
    Tymczasem E320 CDI jest praktycznie bezgłośny. To, że nie jechałeś
    cichym autem nieelektrycznym nie oznacza, że takowe nie istnieją.
    Zapewniam Cię, że jest takich mnóstwo i dużo tańszych od Tesli za 800
    tys. Podobnie jest gdy zamkniesz oczy nie oznacza, że zniknąłeś bo nie
    widzisz siebie samego. To takie trochę infantylne tezy.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek