eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaC64 i karta SD › Re: C64 i karta SD
  • Data: 2016-08-30 18:05:54
    Temat: Re: C64 i karta SD
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 2016-08-30 13:51, J.F. wrote:
    > Tylko ze na atari duszek mial postac pionowego paska, 8 bitow szeroki.
    > W poziomie przesuw sprzetowy, w pionie juz programowy - trzeba dane
    > kopiowac/zmieniac.
    > Waski ten duszek, jednokolorowy. Taki tam rozsadny kompromis.

    Problem w tym że C64 miał duszki hires. To powodowało że gry na C64 były
    po prostu ładniejsze. Taki detal, a różnica ogromna. Podobnie jak detal
    z atrybutami znaków w hires.

    > A w C64 poszli na calosc i zrobili jak nalezy :-)

    Tez nie zrobili do końca, maszyna bez nastu duszków kiepsko portowala
    gry z ardace. Mnożenie duszkow przez przerwania na rastrze i
    multipleksacji znowu obciąza i tak słaby cpu w C64. Dlatego porty arcade
    na C64 wyglądały tak sobie ale przynajmniej były jakieś w
    przeciwieństwie do Atari ;)

    Prawdziwi programiści programiuja TIA na Atari 2600. Nie ma chyba
    bardziej skomplikowanej dla programisty maszyny w historii. Powinni tego
    chyba ciągle uczyć na uczelniach z racji poziomu komplikacji pisania
    kernela [1].

    > Akurat atari 800XL troche bankowalo, a 130XE jeszcze wiecej.

    Odpiecie ROM i podlożenie RAM to akuratnie chyba standard w maszynach
    oznaczanych 64kB RAM.

    [1] https://en.wikipedia.org/wiki/Racing_the_Beam

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: