    From: "HF5BS" <h...@j...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: C64 i karta SD
    Date: Wed, 31 Aug 2016 21:16:09 +0200

    news:57c582bf$0$15187$65785112@news.neostrada.pl...

    > W atarynce niezle efekty osiagalo sie w trybie tekstowym :-)
    > Definiowany zestaw znakow, tryby kolorowe, smooth scrolling - na takiego
    > Boulder Dash przyjemnie bylo popatrzec
    >
    > https://www.youtube.com/watch?v=n9zf510_9gU

    No, duża część programów demo w C64, to tez tryb tekstowy z podmienionym
    generatorem znaków i machaniem rejestrami centrującymi obraz, czy nawet
    kluczowaniem, która linia jest wyświetlana, w rezultacie, można jedną linię
    w nieskończoność powtarzać, mieszać, itd.

    > Nawet nie chce mi sie roznic sprawdzac, ale tak czy inaczej - programowe
    > przelaczanie bankow.
    > Czy port w procku, czy zewnetrzny na magistrali - zadna roznica.

    Rejestr zewnętrzny, ustawianie banku przez wpisanie wartości do komórki,
    zamiast procek sprzętowo, pod adresem 1, to wyprowadzić bajt nr 1 na
    zewnątrz i już. Tak w C64, ale, przyznam, nie rozgryzałem, nie dysponowałem
    pamięcią, więc i nie miałem po co robić prób. Dziś mam moduł 256kB, do
    C128, jakoś mi odeszło, może kiedyś do czegoś konkretnego?

    > A pamietasz rozkaz HCF ?
    > Ja tago nie doswiadczylem, ale ponoc pierwsze wersje 65xx, czy moze 6800
    > mialy - jeden z niezdefiniowanych kodow powodowal zatrzymanie

    Wiem, że 65xx ma takich kodów od pyty, jednakże nie dotarła do mnie
    informacja, mająca jakoby zjarać procek...
    Może jakiś układ sprztowy specyficzny dla atarynki to miał, ponieważ dodarła
    do mnie rzeczywiście informacja, że jest gra, już nie pamiętam, czy
    logiczna, w każdym razie, podobno miała wczytywać się 15 minut, więc pewnie
    magnet, w którą, jak się przegrało, powodowała zniszczenie komputera.

    > procesora i duzy pobor pradu - Halt and Catch Fire.

    Może zakleszczenie jakiegoś rejestru, albo raczej bym się spodziewał, ze
    procek na jakiejś linii usiłuje wymusić stan niski, a inny układ wysoki i to
    może niszczyć maszynę. W każdym razie, jakkolwiek doszła do mnie informacja
    o możliwości zniszczenia maszyny w taki sposób, tak nie miałem żadnej (co
    nie znaczy, ze nie było tak, tylko, że nie dotarło do mnie) najmniejszej
    informacji, żeby choć jedna atarynka, dokonała żywota w ten sposób.

    > Reset nie pomagal :-)

    Jeśli już było zjarane, to z pewnością... Albo, jeśli wektor obsługi resetu
    powodował, że procek znów wpadał w felerne miejsce i dalej się grzał... to
    już tylko power off i odczekanie przynajmniej 15 sekund, aż się bity
    rozładują (naprawdę trzeba odczekać, nawet na Komódce udało mi się trafić na
    stare bajty, zrobiłem kiedyś próbę...).

    --
    Gdy więc wszystkie sposoby ratunku upadły,
    Wśród SERDECZNYCH PRZYJACIÓŁ, psy zająca zjadły. - I.Krasicki "Przyjaciele"

    ---
    Avast.