  • 1. Data: 2010-06-14 20:03:35
    Temat: CMS
    Od: "Milosz K." <n...@a...ble.pl>

    Czy ktoś mógłby mi powiedzieć na jakim CMS`ie jest postawiona ta strona
    www.racjonalista.pl ?

    Pozdrawiam, M.

    __________ Information from ESET Smart Security, version of virus signature database
    5192 (20100612) __________

    http://www.eset.com

  • 2. Data: 2010-06-14 20:08:31
    Temat: Re: CMS
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** Milosz K. <n...@a...ble.pl> wrote:

    > Czy ktoś mógłby mi powiedzieć na jakim CMS`ie jest postawiona ta strona
    > www.racjonalista.pl ?

    Raczej jakieś autorskie rozwiązanie - nie wygląda nigdzie na popularny gotowiec
    (popatrz w zwracany kod i szukaj charakterystycznych rzeczy np. nazwy zmiennych
    są po polsku co już zawęża kandydatów w zasadzie do zera).

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 3. Data: 2010-06-14 20:13:37
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma.wcale>

    W dniu 2010-06-14 22:08, Konrad Kosmowski pisze:

    > Raczej jakieś autorskie rozwiązanie - nie wygląda nigdzie na popularny gotowiec
    > (popatrz w zwracany kod i szukaj charakterystycznych rzeczy np. nazwy zmiennych
    > są po polsku co już zawęża kandydatów w zasadzie do zera).

    budowa urli wskazuje, że to może być programowane na Kohanie (w sensie
    frameworka php). Co oczywiście niewiele mówi o cmsie ...

    Wojtek

  • 4. Data: 2010-06-14 20:25:46
    Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net>

    ** crazy bejbi <t...@n...ma.wcale> wrote:

    > budowa urli wskazuje, że to może być programowane na Kohanie (w sensie
    > frameworka php). Co oczywiście niewiele mówi o cmsie ...

    W sensie np. taki URL?
    http://www.racjonalista.pl/kk.php/d,28/q,Felietony.i
    .eseje

    Nie znam dobrze Kohana ale w CodeIgniter (zdaje się Kohana to fork?) trochę
    napisałem i tam URL jeżeli są włączone Query Strings zamiast trybu rewrite to
    nie są udziwnione tylko po prostu index.php (dispatcher) no i normalnie
    parametry są podane w formie ?parametr=wartosc&parametr=wartosc... Tutaj ktoś
    mocno się postarał aby sobie utrudnić.

    Poza tym zapytanie idzie do jakiegoś kk.php w innych przypadkach do index.php
    jakby były dwa dispatchery?

    Poza tym we frameworku MVC raczej wywołuje się kontroler->funkcja->parametr
    przy czym kontrolerów byłoby niewiele a ty mamy jakby d,28 (28 kontrolerów od
    frontu to już sporo).

    Mi to na Kohana ani na żaden framework MVC nie wygląda zupełnie. Albo ktoś
    bardzo się postarał aby popsuć.

    --
    + ' .-. .
    , * ) )

  • 5. Data: 2010-06-16 13:25:17
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-14 22:25, Konrad Kosmowski pisze:
    > Poza tym zapytanie idzie do jakiegoś kk.php w innych przypadkach do index.php
    > jakby były dwa dispatchery?

    [mati@beatrice ~]$ lynx -dump
    'http://www.racjonalista.pl/kk.php/d,28/q,Felietony.
    i.eseje' | sed
    's/.*\(\/.*php\).*/\1/' | grep php | sort | uniq
    /bookmark.php
    /forum.php
    /index.php
    /kk.php
    /ksiega.php
    /ks.php
    /lnk.php
    /rss.php
    /zakladki.php
    [mati@beatrice ~]$

    Wiecej nawet.

    > Poza tym we frameworku MVC raczej wywołuje się kontroler->funkcja->parametr
    > przy czym kontrolerów byłoby niewiele a ty mamy jakby d,28 (28 kontrolerów od
    > frontu to już sporo).

    Pod warunkiem, ze nazwa kontrolera wystapila by w URLu - w routingu
    jednak URLe sie robi takie jakie sie chce. Nie musza przeciez w zaden
    sposob odzwierciedlac struktury projektu. Tutaj to mi raczej wyglada na
    "d" jako typ obiektu i 28 jako PK z bazy danych - wyswietlenie innych
    typow artykulow uzywa innego przedrostka, a nie zadne zabawy z 28
    kontrolerami.

    > Mi to na Kohana ani na żaden framework MVC nie wygląda zupełnie. Albo ktoś
    > bardzo się postarał aby popsuć.

    Inna rzecz, ze to faktycznie nie wyglada na zaden framework MVC ;-)

    --
    Mateusz Papiernik, Maticomp Webdesign
    Projektowanie i realizacja witryn WWW