  • Data: 2017-09-27 18:34:21
    Temat: Re: CNC dla elektronika
    Od: Marek S <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > W eksporterze masz wiele wersji DXF-a do wyboru. Na 100% działa. Uzywam
    > tego sporadycznie z DraftSight-em (dobry darmowy CAD)

    No kurcze, zgadza się. Ale tam są tylko 4 opcje z czego 2 dotyczą
    eksportu ścianek a dwie obrysów. Gdy eksportuję obrys w ten czy inny
    sposób jest do wyboru źle lub jeszcze gorzej. Zawsze koło jest kanciate.
    W jednym przypadku CAM składa odcinki w ścieżkę a w drugim odcinki
    pozostają niepowiązane. Jednakże zawsze są fizycznie odcinkami,
    niezależnie od funkcjonalności CAM'a.

    Sprawdziłem g-kod takiego kwadratowego koła. Maszyna wiernie go
    odtwarza. Jeśli np. zadeklaruję defaultowe w SketchUp 24 segmenty dla
    koła, to dostaję ich tyle właśnie. Ilością segmentów mogę regulować
    stopień kanciastości jedynie i zawsze ma to odzwierciedlenie w DXF.

    Otwórz DXF w notatniku i zobacz co w nim jest aby wyeliminować wpływ
    CAMów. Tam wyraźnie są segmenty.

    > Zmienia jak mu rozkażę :-) To jest narzędzie detekcja łuków czy zamień
    > na okręgi.

    Całe szczęście :-)

    > Jak mam 1000 okręgów to a CAM mam je w jednej grupie. I wszystkie jednym
    > kliknięciem zamieniam w okręgi.

    CAM w jakiś tajemny sposób sam je grupuje, czy musisz w DXF jakoś je
    oznaczyć?

    > Z poziomu SU (czy innego CAD-a) to tylko płaskie DXF-a musisz
    > przygotować. Trzeci wymiar to w CAM-ie dodasz.

    Pod warunkiem, że ten płaski DXF będzie miał to co narysowałem a póki co
    otrzymuję zbiór kresek w miejscu okręgów. To się nie nadaje do pracy.
    Zresztą za Twoją sugestią zerknąłem na forum w tej sprawie. Nie tylko
    ja mam taki problem.

    Sprawa wygląda następująco: generalnie niewiele osób zwraca na to uwagę,
    czego nie rozumiem. Np. jakiś spec odpowiedział użytkownikowi, że
    aproksymacja 24ma segmentami koła mu wystarcza. Pomyślałem wtedy, że
    zapewne ten facet nie zauważyłby różnicy gdyby ktoś zainstalował mu w
    aucie kwadratowe koła.

    Porada była taka aby rysować koła z 9999 segmentami! :-O Oczywiście
    zastrzegł, że zabije to wydajność aplikacji. Cool porada.

    Dochodzi nawet do takich przypadków, że ktoś przed wysłaniem danych do
    plotera tnącego, obrysowywał DXFy ze SketUpa w Illustratorze bo litery
    wychodziły kanciaste. :-D

    > No nie. Ale to już wyżej napisałem.

    Hmmm... przed chwilą raz jeszcze wyeksportowałem kółko z aplikacji i z
    plugina. W obu przypadkach składnia pliku DXF zawiera segmenty.

    Jedyna różnica jest taka, że plugin eksportuje z płaskiego widoku a
    system z ustawionego view. Czyli kółko na XY staje się elipsą po
    wyeksportowaniu jeśli kamera była pod jakimś kątem.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek