  • Data: 2017-09-27 20:09:23
    Temat: Re: CNC dla elektronika
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-09-27 o 18:34, Marek S pisze:

> [...]
    > sposób jest do wyboru źle lub jeszcze gorzej. Zawsze koło jest kanciate.
    > W jednym przypadku CAM składa odcinki w ścieżkę a w drugim odcinki
    > pozostają niepowiązane. Jednakże zawsze są fizycznie odcinkami,
    > niezależnie od funkcjonalności CAM'a.
    >
    > Sprawdziłem g-kod takiego kwadratowego koła. Maszyna wiernie go
    > odtwarza. Jeśli np. zadeklaruję defaultowe w SketchUp 24 segmenty dla
    > koła, to dostaję ich tyle właśnie. Ilością segmentów mogę regulować
    > stopień kanciastości jedynie i zawsze ma to odzwierciedlenie w DXF.
    >
    > Otwórz DXF w notatniku i zobacz co w nim jest aby wyeliminować wpływ

    SU --- File --- Export --- 3DModel --- dxf release14
    Działa na 100%. Właśnie sprawdziłem.

    > Całe szczęście :-)

    > CAM w jakiś tajemny sposób sam je grupuje, czy musisz w DXF jakoś je
    > oznaczyć?

    W SU tworzę z nich grupę. Zaznaczasz co chcesz i LPM --- Make Group.
    Najlepiej do tworzenia grup zrobić sobie skrót. W SU tworzenie grup to
    podstawa podstaw. :-) Każdy element, który w realu jest osobnym
    przedmiotem trzeba z niego zrobić grupę.

    > Pod warunkiem, że ten płaski DXF będzie miał to co narysowałem a póki co
    > otrzymuję zbiór kresek w miejscu okręgów. To się nie nadaje do pracy.
    > Zresztą za  Twoją sugestią zerknąłem na forum w tej sprawie. Nie tylko
    > ja mam taki problem.

    Jak wyżej napisałem, eksport działa.

    > Sprawa wygląda następująco: generalnie niewiele osób zwraca na to uwagę,
    > czego nie rozumiem. Np. jakiś spec odpowiedział użytkownikowi, że
    > aproksymacja 24ma segmentami koła mu wystarcza. Pomyślałem wtedy, że
    > zapewne ten facet nie zauważyłby różnicy gdyby ktoś zainstalował mu w
    > aucie kwadratowe koła.
    >
    > Porada była taka aby rysować koła z 9999 segmentami! :-O Oczywiście
    > zastrzegł, że zabije to wydajność aplikacji. Cool porada.

    Tak ekstremalne parametry pewnie zabiją SU. Ale jest on naprawdę szybki.
    Jak coś obracasz, nawet duże projekty, to na dwóch rdzeniach (SU i tak
    tylko na jednym jedzie) i średnia karta to aż miło się pracuje.

    > Dochodzi nawet do takich przypadków, że ktoś przed wysłaniem danych do
    > plotera tnącego, obrysowywał DXFy ze SketUpa w Illustratorze bo litery
    > wychodziły kanciaste. :-D

    Co do liter to faktycznie te stworzone w SU mają ileś tam segmentów i
    koniec. Nie można zmienić tego jak przy łukach czy okręgach. Czcionki
    bierze z systemowych, a one chyba są wektorowe. Nie drążyłem, bo jest
    plugin, który wygładza krzywe.
    Fredo_6 Curvizard

    > Hmmm... przed chwilą raz jeszcze wyeksportowałem kółko z aplikacji i z
    > plugina. W obu przypadkach składnia pliku DXF zawiera segmenty.
    >
    > Jedyna różnica jest taka, że plugin eksportuje z płaskiego widoku a
    > system z ustawionego view. Czyli kółko na XY staje się elipsą po
    > wyeksportowaniu jeśli kamera była pod jakimś kątem.

    Jako 3D model eksportuj, jak pisałem wyżej.

    Robert