eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42) › Re: CNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42)
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: CNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42)
    Date: Wed, 28 Jun 2017 01:27:15 +0200
    <oic1hs$2q3$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <oiea2g$8l3$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <oigi4s$uiq$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <oijcn5$7v7$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <oira0p$101$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>

    W dniu 2017-06-27 o 20:55, s...@g...com pisze:

    > Flow masz ok. Ja bym tylko skomentował to tak że gdybym robił płytki
    > to bym je sobie grawerował i wiercił przy jednym mocowaniu.
    >
    > I tu ci opowiem dlaczego wolałbym tu CAM-a.

    Jeśli stosujesz grawerowanie, to oczywiste jest, że lepiej CAMa użyć w
    celu dobrej optymalizacji. To zupełnie inna para kaloszy.

    Podpytam przy okazji: a jak z trwałością frezu? W necie taki sposób
    obróbki w wielu miejscach był krytykowany głównie z powodu szybkiego
    jego zużycia. Przyglądałem się mu - wygląda jak ostrze brzytwy. Musi się
    tępić dość szybko. A druga rzecz, to ścieżki 0.2mm lub odstępy miedzy
    nimi o tej wartości ponoć są problematyczne. Głównie z tych powodów
    nawet nie próbowałem tejże metody.

    > Nie twierdze ze taka jest lepsza. Pokazuje tylko co CAM zrobi
    > wygodniej.

    Zgoda, ale tylko w szczególnym zastosowaniu.

    > Tu nie chodzi o chwilę prawdy. Moja uwaga tyczyła się sposobu
    > zbierania wiedzy.

    Ok, ale to zupełnie inne zagadnienie, nie powiązane z tematem wątku.
    Zapewne za jakiś czas właśnie taka wiedza będzie mi bardzo potrzebna,
    ale nie na potrzeby tego wątku.

    > Zauważ jak to jak ja zbierasz kształtuje Twoje
    > postrzeganie tematu. Wątek się zaczął od g41/g42 i pewnie potrzeba ci
    > było tylko niewielkiego wyjasnienia

    Właśnie! Dokładnie jednego czy dwóch zdań i byłoby po sprawie :-)

    > ale w tym przypadku lepiej jest
    > wiedzieć skąd się całośc bierze i dowiedziec się o specyfice gkodów.
    > Niby niewiele tego jest ale jednak okazało się kluczowe.

    Ale to nadal tylko kwestia krótkiego opisu. Gdybym miał odpowiedzieć na
    swój własny wątek, to napisałbym, że nie ma czegoś takiego jak strona
    lewa czy prawa (co powszechnie się cytuje w sieci) a jest za to
    frezowanie współbieżne i przeciwbieżne. No i G42 w jednym robi to samo
    co G41 w drugim. Amen.

    Nic więcej nie potrzebowałbym do ogarnięcia tematu.

    > No i co z tego? Nowe ficzery są publikowane relatywnie często i do
    > tego dosyć niedawno.

    No tak, chyba w marcu nawet. A wiesz kiedy opublikowano poprzedni? Może
    2, może 3 lata temu. W ciągu 15 lat może ze 4-5 aktualizacji wyszło.

    > Tego zakamarka inkscape nie wykorzystywalem Kusiło mnie ale nie bylem
    > w stanie zgłębic istoty tej animacji/zdarzen...

    Nie dziwię Ci się. Bo to jest bardzo skomplikowane, raz z winy prostego
    interfaceu Inksc'apa, który w dodatku potrafi nadpisać Twój kod, a dwa:
    ze złożoności struktury kodu. Mam na myśli jego brak przejrzystości.
    Zdarza mi się unikać rysowania w Inkscape na rzecz robienia tego
    bezpośrednio w kodzie JS. Tworzę jakąś procedurkę, która rysuje mi jakiś
    element poprzez dynamiczne tworzenie kształtów i aplikowaniu styli,
    zamykam ją, opisuję dobrze i używam tylko odwołanie do tejże procedury.
    Gdybym miał polegać na Inkscape jako alfie i omedze, to już dawno
    machnąłbym na SVG ręką.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek