eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42) › Re: CNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 27 Jun 2017 23:27:03 -0700 (PDT)
    <oic1hs$2q3$1@node1.news.atman.pl>
    <8...@g...com>
    <oiea2g$8l3$1@node1.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    <oigi4s$uiq$1@node2.news.atman.pl>
    <c...@g...com>
    <oijcn5$7v7$1@node1.news.atman.pl>
    <b...@g...com>
    <oira0p$101$1@node2.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <oiupkk$atg$1@node1.news.atman.pl>
    Subject: Re: CNC dla elektronika - lewa strona vs prawa strona (G41/42)
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 28 czerwca 2017 01:27:17 UTC+2 użytkownik Marek S napisał:

    > Podpytam przy okazji: a jak z trwałością frezu? W necie taki sposób
    > obróbki w wielu miejscach był krytykowany głównie z powodu szybkiego
    > jego zużycia. Przyglądałem się mu - wygląda jak ostrze brzytwy. Musi się
    > tępić dość szybko. A druga rzecz, to ścieżki 0.2mm lub odstępy miedzy
    > nimi o tej wartości ponoć są problematyczne. Głównie z tych powodów
    > nawet nie próbowałem tejże metody.

    No do drobnych ścieżek grawerowanie sie słabo nadaje.
    Ale imho daje sie dziś wybrać sensowne optimum choc jak sie uprzesz na gęste scalaki
    to tylko trawienie...

    Trwałośc frezu jest ok. Szacuje ze zuzywa sie mniej więcej tak samo jak wydatki na
    trawnik czy folie/toner/fotorezyst. Więc finansowo wychodzi podobnie.
    Ale jak sie człowiek uprze to freza naostrzy bo to frez V.

    > Zgoda, ale tylko w szczególnym zastosowaniu.

    Ja bym powiedział że w ogólnym. To Twoje jest szczególne.
    Ale to subiektywna opinia moze byc :)

    > No tak, chyba w marcu nawet. A wiesz kiedy opublikowano poprzedni? Może
    > 2, może 3 lata temu. W ciągu 15 lat może ze 4-5 aktualizacji wyszło.

    No nie.
    Zerknij sobie w release notesy.
    Jest tam tego troche. Niektóre komercyjne produkty nie mają wiele więcej nowych
    wydań.