eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowego › Re: [CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowego
    From: Czeslawek <c...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.polityka
    Subject: Re: [CRP] Równouprawnienie kierowcy cywilnego a kierowcy mundurowego
    Date: Mon, 14 May 2012 14:57:15 +0200

    > Wszyscy, którzy będą rządzić po Tusku, nie są samobójcami i wiedzą, że
    > podniesienie wieku emerytalnego jest niezbędne, inaczej będą mieli
    > kłopoty z wypłacaniem emerytur. A kłopoty będą się wiązały z
    > podniesieniem podatków lub zmniejszeniem emerytur. Nie do przyjęcia.

    Nieprawda, najpierw należy uszczelnić i szukać oszczędności w obecnym
    systemie emerytalnym. Wszak nie powiecie mi, że jakbyście mieli
    możliwość np zamiast wpłacania pieniędzy do ZUS czy OFE kupowania
    obligacji państwowych, to nie uzbieralibyście wystarczającego kapitału
    na swoją emeryturę.

    Zgodnie z Rys 5 str 14
    http://www.stat.gov.pl/cps/rde/xbcr/gus/PUBL_lud_trw
    anie_zycia_2010.pdf.
    średni czas życia mężczyzny emeryta, któremu prawie udało się dożyć do
    emerytury, wynosił w 1950 r. 9,5 roku a w 2010 r. 13,5 roku co oznacza
    że rocznie długość życia emeryta wzrastała o 0,067 roku, czyli o jakieś
    24 dni.

    Obecnie mam 32 lata, pracuję od 25 roku życia, a więc do 65 roku życia
    będę miał 40 lat pracy. Zgodnie z powyższym statystycznie powinienem
    przejść na emeryturę w 2047 roku. Do tego czasu średnia długość życia
    mężczyzny emeryta będzie wynosiła 13,5+(2047-2010)*0,067=16 lat

    Przed chwilą wyciągnąłem swoje ZUS RMUA z którego wynika, że
    miesięcznie płacę prawie 570 zł składki emerytalnej. Pracodawca płaci
    drugie tyle, co daje łącznie 1140zł miesięcznie. Zakładając, że moja
    pensja będzie stała, a mój zysk z oszczędzania pieniędzy na emeryturę
    będzie wystarczał tylko na zaspokojenie inflacji to: za 40 lat będę
    oszczędzę równowartość dzisiejszych 547 200 zł, co dałoby mi miesięczną
    emeryturę w wysokości:

    2 850 zł brutto, czyli całkiem nieźle.

    Oczywiście wiem, że obliczenia nie uwzględniają przypadku co by było
    jakbym żył dłużej i zakładają wiele uproszczeń. Jednakże bazują one na
    założeniu samodzielnego oszczędzania na emeryturę, i w przypadku mojej
    wcześniejszej śmierci pozostałby po mnie całkiem spora sumka na koncie,
    która mogłaby ułatwić przyzwoity start w życiu moim wnukom :-).

    Jak też łatwo zauważyć to całkiem sporo osób umiera przed osiągnięciem
    wieku emerytalnego. W 2010 r. średnia życia mężczyzny liczona od:
    - noworodka wynosiła 72 lata
    - 45 latka wynosiła 75 lat
    - 60 latka wynosiła 78 lat
    - 75 latka wynosiła 84 lata.