  • 11. Data: 2013-11-12 19:50:31
    Temat: Re: CSS - Niedostępne buttony pod FF
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie>

    W dniu 2013-11-12 16:56, Marek pisze:
    > "Ponieważ (chyba) nie da się elementu wypozycjonować tak aby jego środek
    > wypadł pośrodku ekranu (top: 50% umieści górną krawędź elementu pośrodku
    > a nie środek)"

    Tak na prawdę top:x umieszcza nie górną krawędź elementu, ale "top
    margin edge", co w przypadku margin:0; daje ten sam efekt. Ale dzięki
    temu że jest to właśnie margin edge, zadziała sztuczka z marginesem.

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł "PablO" Piskorz

  • 12. Data: 2013-11-12 19:52:02
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie>

    W dniu 2013-11-12 16:54, Marek pisze:

    > Czyli ujemny margines zadziała przy top: 50% jako środek w procentach
    > minus górny margines w pikselach? I to zadziała wszędzie? Jeśli tak, to
    > bomba :-)

    Zadziała wszędzie.

    > Czy to adekwatny przykład? Bo mi się wydaje, ze dotyczy on innego mojego
    > wątku dotyczącego błędów z wychodzeniem tekstu poza obrys buttona.
    > Zresztą i tak ten przykład nie jest adekwatny bo podajesz tu DIVa a nie
    > BUTTON'a.

    Hmm, chyba Ci się coś nie teges kliknęło, albo mnie codepen oszukuje.
    W polu HTML mam:
    <button id="switchLeft"></button>
    a w CSS:
    #switchLeft {
    display:block;
    width: 32px;
    height: 204px;
    margin-top:-102px;
    position: fixed;
    left: 0;
    top: 50%;
    padding: 0;
    background-color: #F00;
    }

    #switchLeft:hover {
    background-color: #00F;
    }

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł "PablO" Piskorz

  • 13. Data: 2013-11-12 21:16:04
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-12 16:54, Borys Pogoreło pisze:

    > Bardzo prosto:
    >
    > position: absolute;
    > top: 50%;
    > height: 200px;
    > margin-top: -100px;
    >
    > + position:relative na kontenerze

    Już Paweł mi to pokazał :-) Ale dziękuję.

    Marek

  • 14. Data: 2013-11-12 21:18:57
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-12 19:52, Paweł Piskorz pisze:

    > Hmm, chyba Ci się coś nie teges kliknęło, albo mnie codepen oszukuje.
> [...]

    To się uśmiejesz co ja widzę :-D

    tekst pod

    a po stronie CSS

    .button {
    background: red;
    width: 62px;
    height: 0px;
    padding-top: 65px;
    display: block;
    position: relative;
    text-align: center;
    overflow: visible;
    }

    Marek

  • 15. Data: 2013-11-12 21:22:02
    Od: Marek <p...@s...com>

    W dniu 2013-11-12 19:50, Paweł Piskorz pisze:

    > Tak na prawdę top:x umieszcza nie górną krawędź elementu, ale "top
    > margin edge", co w przypadku margin:0; daje ten sam efekt. Ale dzięki
    > temu że jest to właśnie margin edge, zadziała sztuczka z marginesem.

    No właśnie - tego "drobiazgu" nie wiedziałem. Mylnie sądziłem, że
    chodziło o bounding box. Warto pogadać na forum ;-)

    Marek

  • 16. Data: 2013-11-13 10:52:17
    Od: czu <c...@p...com>

    A coś takiego:
    http://codepen.io/anon/pen/ivtuj

  • 17. Data: 2013-11-13 12:21:02
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie>

    W dniu 2013-11-12 21:18, Marek pisze:

    > To się uśmiejesz co ja widzę :-D

    > tekst pod
    >
    > a po stronie CSS
    >
    > .button {
    > background: red;
    > width: 62px;
    > height: 0px;
    > padding-top: 65px;
    > display: block;
    > position: relative;
    > text-align: center;
    > overflow: visible;
    > }

    Haha, to jednak zostańmy przy jsfiddle:
    http://jsfiddle.net/KjJfQ/
    :)

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł "PablO" Piskorz

  • 18. Data: 2013-11-13 12:27:56
    Od: Paweł Piskorz <n...@p...nie>

    W dniu 2013-11-13 10:52, czu pisze:
    > A coś takiego:
    > http://codepen.io/anon/pen/ivtuj

    Nawet lepiej, mniej liczenia :)
    Dla zainteresowanych:
    http://coding.smashingmagazine.com/2013/08/09/absolu
    te-horizontal-vertical-centering-css/

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł "PablO" Piskorz

  • 19. Data: 2013-11-13 22:05:44
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 13 Nov 2013 12:27:56 +0100, Paweł Piskorz napisał(a):

    > Nawet lepiej, mniej liczenia :)
    > Dla zainteresowanych:
    > http://coding.smashingmagazine.com/2013/08/09/absolu
    te-horizontal-vertical-centering-css/

    I pomyśleć ile problemów rozwiązałby flexbox. Jak już za 10 lat będzie
    można go używać ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl