  • Data: 2010-11-09 09:33:26
    Temat: Re: CSS - stosowanie tabel w layoutach
    Od: Michał Gancarski <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 09 Nov 2010 10:19:28 +0100, Marek wrote:

    > Faktem jest, że bardzo rzadko robię proste layouty. Floaty to już
    > standard. Bez CSS miesza się ich kolejność.

    Tu nie chodzi o "proste" layouty. Możesz podać przykład takiego, w którym
    trzeba zniekształcać kolejność?

    > Skoro czynimy daleką dygresję od wątku głównego... Wiesz - chyba w tym
    > wątku pisałem już o tym. Mianowicie kiedyś ciekawa dyskusja była na
    > temat zachowywania kompatybilności ze starymi przeglądarkami. Ktoś
    > słusznie zauważył, że nie warto tym się przejmować i pisać pod bieżące
    > wersje. Jeśli ktoś posiada starą przeglądarkę i zobaczy w niewłaściwy
    > sposób stronę, to w końcu to jego wybór. W pewnym stopniu można to
    > przenieść na urządzenia mobilne "starego typu".

    Nie. Mały ekran to nadal mały ekran i mniejsza rozdzielczość. Nie zmieni
    tego nawet najnowocześniejsza przeglądarka. Tu chodzi nie o to by
    wyświetlić stronę tak jak na desktopie, tylko by wyświetlała się tak by
    jesz ją można było wygodnie użyć.

    > Jeśli zakładamy, że
    > robimy serwis klasyczny,

    "Klasyczny" tzn. jaki?

    > który nie wymaga aby użytkownicy czegokolwiek,
    > co łączy się z internetem musieli mieć dostęp do strony (np. bankowość,
    > choć banki też tego nie przestrzegają zawsze), to można darować sobie
    > takie zabawy. Posiadacz np. telefonu z jakąś prowizoryczną przeglądarką
    > następnym razem kupi model z normalną przeglądarką widząc co sobie
    > narobił. :-) Za jakiś czas pewnie wszystkie telefony będą je miały.
    > Problem więc wydaje mi się niszowy.

    Ponownie - to nie ma nic wspólnego z "prowizorycznymi" przeglądarkami.
    Wręcz przeciwnie.

    > To już zupełnie inne zagadnienie. Oczywiście dokument nie może być
    > śmietnikiem na tagi. Jednakże czy robienie np. buttonów jako złożenie
    > dwóch tagów (bo inaczej się nie da zrobić rozciągliwego buttona) to już
    > śmietnik?

    Trochę nie rozumiem przykładu. Tzn. nie wiem konkretnie co masz na myśli.

    > Tak, to dotyczy bardzo prostych layoutów tylko i można traktować jako
    > ewenement.

    Nie.

    > Trywialny przykład: mieliśmy layout dwukolumnowy, a teraz ma
    > być trójkolumnowy. Tego nie da się zrobić w CSS.

    Trójkolumnowego layoutu? Nie mogę dyskutować nie widząc kodu i tego co na
    co się zmienia.

    > W jednym projekcie taka
    > sytuacja miewa miejsce. Elementy sterujące stroną zazwyczaj wymagają
    > wyznaczenia im miejsca w postaci jakiegoś DIV'a. A więc jeśli mamy 1
    > grupę takich elementów to layout HTML jest inny niż w przypadku dwóch
    > lub trzech. Nie da się zrobić layoutu pasującego do wszystkich stron WWW
    > świata.

    Ale czy ja o czymś takim piszę?

    > No i działa też fikuśnie. Przykładowo flashowa animowana galeria
    > miniaturek zdjęć dostosowująca swój rozmiar dynamicznie do ilości zdjęć.

    A jest dziś jeszcze w ogóle sens w robieniu flashowych, animowanych galerii
    zdjęć? To samo przez się brzmi podejrzanie.

    > Kliknięcie czyni miniaturkę czarno-białą, otwiera powiększenie i
    > wyszarza tło pod powiększeniem. Przy czym powiększenie też jest we
    > Flashu z animacjami (płynna nawigacja, komunikacja z serwerem w tle
    > itp). Zdjęcia oglądane w powiększeniu powodują, że w pierwszej animacji
    > stają się czarno-białe. Tego w HTMLu z 3ma DIVami na krzyż nie da się
    > zrobić... CSSem nie wpłyniesz na funkcjonalność ani też nie przeniesiesz
    > bez zmian w grafice rozwiązania do innego serwisu gdyż nie będzie on
    > pasował wizualnie. To był przykład typowej pracy...

    No ja tu węszę błędne decyzje już na poziomie wyboru technologii. Dało się
    tam chociaż linkować do konkretnego zdjęcia w galerii?

    --
    Michał Gancarski

    Sieeeaaaaaaaaaaa!