  • Data: 2017-03-01 13:26:16
    Temat: Re: Calling card
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:s...@f...lasek.waw.p
    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Najdalej po tygodniu było. To wynikało nie z przepustowości, lecz
    >z organizacji pamięci masowej przez samego Simtela. Raz na tydzień
    >przewijali taśmę z plikami. Wtedy można było liczyć na plik, którego
    >nie ma w bardziej dostępnej pamięci, bo danwo go nikt nie
    >potrzebował.

    Ale przepustowosc tez byla kiepska, i czesto sie plik jednak na
    laczach blokowal.

    >To nie takie głupie rozwiązanie, lepsze niż czekanie przy terminalu
    >aż plik nakapie przez FTP.

    W zasadzie tak ... choc oczywiscie najlepiej, jakby przyszlo szybko.

    >FTP też zresztą było dostępne, również
    >przed TCP/IP, jakoś to było zbramkowane.

    na tym IBM-owskim serwerze FTP sobie wyobrazam.
    Ale czy bylo ?
    Gorzej z programami bardziej interakcyjnymi, ten cholerny 3270 ...

    >Ważnie nie gdzie najbliższy, tylko gdzie dalszy. Ja w każdym razie
    >łączyłem się wygodnie przez 3270 z plearn.edu.pl będąc dość daleko
    >od Krakowskiego Przedmieścia.

    ja sie jakos z wroclawskim laczylem bedac w Anglii, ale prawde mowiac
    nie pamietam jak.
    A moze juz nie - mozliwe, ze zdazylem sie juz przesiac z e-mailem na
    unixa, bo w zasadzie tylko o e-mail chodzilo.

    J.