  • Data: 2017-03-17 00:16:19
    Temat: Re: Calling card
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Nie nacisniesz $ aby przejsc na koniec wiersza, nie nacisniesz "i" aby
    > zaczac wpisywanie, nie nacisniesz cw aby zmienic slowo, "j" nie
    > przenosi do kolejnej linii ... to co to za vi :-)

    Wszystko to naciśniesz. Tylko musisz zatwierdzić CRem (nie jestem
    ekspertem od 3270 i w ogóle IBMa, i nie wiem czy nie dałoby się tego
    jakoś obejść). Przecież uniksowy telnet też nie od zawsze miał tryb
    znakowy. W programach modemowych też czasem robiło się lokalne echo
    i wpisywało się "batchowo" komendy dla vi, poźniej ^L i po problemie.

    Zresztą pewnie pamiętasz straty pakietów na linku do Sztokholmu
    (i na linkach np. krajowych zresztą także).

    > Ale to sie ex nazywalo, czy ed, a nie vi :-)

    Ja akurat używałem w takich okolicznościach vi, ale oczywiście były
    (i są) różne możliwości.

    > Akurat 2400 przeprosilo mnie z vi. Dawal rade, gdy "normalniejsze"
    > edytory jak np joe nie dawaly.
    > glupi scroll za dlugo trwal, jak sie joe uparl caly ekran
    > transmitowac.

    Joe nie używałem, więc nie wiem. Przypuszczalnie złe użycie termcapa,
    może jakiś problem z termcapem/terminfo albo z (n)curses.
    --
    Krzysztof Hałasa