  • Data: 2009-01-09 20:07:45
    Temat: Re: Canon 450D - migawka
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    q...@g...com pisze:
    > "niewielka dynamike uzyteczna" Mozesz to zdanie troszke rozwinac. Nie
    > potrafie okreslic ktore zdjecia sa dynamiczne, a ktore nie. Jak sie
    > mierzy ten "parametr" zwany dynamika?

    Nie mierzy się - patrzy się.
    Było dużo w archiwum. Na chłopski rozum...
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/08/50/7.htm
    Aparat o dobrej dynamice umożliwi nam wyciągnięcie faktury kory na
    drzewie. Taki o słabej albo w ogóle nie umożliwi, albo kora niby będzie,
    ale upstrzona szumem. I właśnie niemożliwość określenia ilościowego
    ''upstrzenia'' sprawia, że nie możemy określić użytkowej dynamiki (każdy
    inaczej toleruje szumy więc nie da się obiektywnie ustalić poziomu
    akceptowalnego)

    Tu konkretnie użyto kompakta G9, którego dynamika jest średnio kiepska
    (jak każdego kompakta) i zdecydowałem wyciąć poziom jasności kory do
    czerni zamiast pokazywać paprochy. Niestety, w 450D jest podobnie.

    A np. tu dynamika jest mała, jest nawet powiększona wtórnie (ekspandowana):
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/08/51/6.htm

    W przypadku poprzedniego ujęcia nastąpiła kompresja dynamiki - nie mylić
    z kompresją stratną formatu jpg ani innymi kompresjami. Zresztą i
    pojęcie dynamiki również jest często mylone, bo obejmuje wiele pojęć.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl