  • 1. Data: 2009-01-06 15:30:10
    Temat: Canon 450D - migawka
    Od: "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Chciałem się z Wami podzielić informacją, którą uzyskałem z infolinii
    Canona.
    Moje pytanie brzmiało:

    Ile wynosi czas żywotności i gwarancja producenta na migawkę w Canonie EOS
    450D oraz 400D?

    Pani sprawdziła w bazie i okazało się, że zarówno Canon 450D jak i 400D mają
    okres żywotności 150 tys klapnięć:)/zdjęć a okres gwarancji to 1 rok.

    Piszę o tym dlatego, bo nie mogłem tego nigdzie znaleźć w necie, a znajomy
    wcześniej mnie postraszył, że gwarancja to 10 tys zdjęć, co okazało się
    zupełną nieprawdą, no chyba, że ktoś przez rok zrobił 10 tys. zdjęć:)

    W necie ludzie jak widziałem piszą wiele różnych rzeczy niepartych faktami,
    bo ktoś na innym forum napisał, że żywotność to 50-60 tys.

    Dlatego pozwoliłem sobie napisać o tym informacyjnie dla tych, których może
    to interesować.

    Jak się zapytałem skąd Pani z Canona bierze te informacje, powiedziała mi,
    że mają specjalnie do tego stworzoną bazę techniczną Canona.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-06 18:56:56
    Temat: Re: Canon 450D - migawka
    Od: "kurdybanek" <k...@o...pl>

> [...]
    mają
    > okres żywotności 150 tys klapnięć:)/zdjęć a okres gwarancji to 1 rok.

    Niestety, śmiem wątpić w wiarygodność tej informacji. Zwłaszcza, że o
    infolinii Canona, to już legendy prawie krążą.
    150 tys. to żywotność migawki w 5d i 40d, jesli dobrze pamiętam (musiałbym
    sprawdzić w White Paper).

    > W necie ludzie jak widziałem piszą wiele różnych rzeczy niepartych
    faktami,
    > bo ktoś na innym forum napisał, że żywotność to 50-60 tys.

    I to jest prawdopodobnie zbliżone do rzeczywistości.

  • 3. Data: 2009-01-07 09:58:19
    Od: j...@a...at

    On 6 Jan., 16:30, "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    >
    > Jak się zapytałem skąd Pani z Canona bierze te informacje, powiedziała mi,
    > że mają specjalnie do tego stworzoną bazę techniczną Canona.

    czy aby rzeczywiscii canon daje gwarancje na tyle pstrykniec w
    tanszych aparatach ?
    wg informacji na oficjalnych stronach canona jego migawki zostaly
    przetestowany na tyle cykli ok 150 tys - tzn tyle wytrzymuja , ale to
    nie oznacza gwarancji .
    gwarancja w UE to 2 lata i nie jest zalezna od ilosci pstrykow.
    to wg mojej wiedzy na podstawie warunkow gwarancji canona.

    czy chodzi o wiazaca gwarancje , czy tez deklaracje ze tyle cykli
    wytrzymuje ? - moim zdaniem to drugie .

    XXX

  • 4. Data: 2009-01-07 10:28:21
    Od: "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl>

    d.googlegroups.com...
    wrote:
> [...]

    to wg mojej wiedzy na podstawie warunkow gwarancji canona.

    czy chodzi o wiazaca gwarancje , czy tez deklaracje ze tyle cykli

    150 tys to nie jest gwarancja, gwarancja jak podal mi Canon to 1 rok
    od momentu zakupu sprzetu. 150 tys to moim zdaniem gwarantowana
    ilosc jaka powinna migawka wytrzymac, oczywiscie moze to sie skrocic
    lub wydluzyc nawet do 1 mln - przynajmniej taki przyklad podal mi facet
    w sklepie jak sprzedawal Nikona

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2009-01-07 10:53:38
    Od: j...@a...at

    On 7 Jan., 11:28, "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl>
    wrote:
> [...]
    > ilosc jaka powinna migawka wytrzymac, oczywiscie moze to sie skrocic
    > lub wydluzyc nawet do 1 mln - przynajmniej taki przyklad podal mi facet

    dzieki - to duzo wyjasnia , czyli tak jak myslalem.
    podejrzewam ze Twoja informatczyni znalazla w danych technicznych
    deklaracje co do migawek aparatow drozszych i sama ja extrapolowala na
    c450d aby dac zadawalajaca informacje petentowi.
    w sumie milo z jej strony , choc nie koniecznie rzetelnie.

    xxx

  • 6. Data: 2009-01-07 15:42:16
    Od: Bogdan Blaszczak <b...@U...wprost.pl>

    Alojzy Majchrzak pisze:
    > 150 tys to nie jest gwarancja, gwarancja jak podal mi Canon to 1 rok
    > od momentu zakupu sprzetu. 150 tys to moim zdaniem gwarantowana
    > ilosc jaka powinna migawka wytrzymac, oczywiscie moze to sie skrocic

    Kiedyś, zdaje sie że na canon-board, ludzie podawali po jakim czasie
    padała im migawka w 300/350/400D
    Zdarzały się przypadki skrajne. Niektórym padało po kilku tysiącach,
    ktoś inny z kolei twierdził że ma 300 tys na liczniku i nadal działa.
    Ale w wiekszości przypadków średnia wychodzila gdzieś na poziomie 60-80 tys
    Nie sądzę żeby w przypadku 450D zaszła jakaś istotna zmiana.

    --
    BlaTek
    mail(atob(rot13('LzkuqTIeDTWfLHejnl5wol51nj=='.repla

  • 7. Data: 2009-01-08 00:19:09
    Od: matys <m...@o...pl>

    Canon 450D kupiony 2 miesiące temu jako nowy ze sklepu. Migawka
    wytrzymała 678 klapnięć...
    Aktualnie w serwisie.
    pzdr
    matys

  • 8. Data: 2009-01-08 11:43:40
    Od: j...@a...at

    On 8 Jan., 01:19, matys <m...@o...pl> wrote:
    > Canon 450D kupiony 2 miesiące temu jako nowy ze sklepu. Migawka
    > wytrzymała 678 klapnięć...
    > Aktualnie w serwisie.
    > pzdr
    > matys

    im wczesniej pozbedziesz sie c450d tym wiecej czasu znajdziesz na
    fotografowanie .
    to z empirii.

    XXX

  • 9. Data: 2009-01-08 12:09:21
    Od: John Smith <u...@e...net>

    j...@a...at napisał(a):
    > im wczesniej pozbedziesz sie c450d tym wiecej czasu znajdziesz na
    > fotografowanie .
    > to z empirii.

    Możesz rozwinąć?

    --
    Mirek

  • 10. Data: 2009-01-08 12:42:50
    Od: Shutter <p...@o...pl>

    On 8 Sty, 01:19, matys <m...@o...pl> wrote:
    > Canon 450D kupiony 2 miesiące temu jako nowy ze sklepu. Migawka
    > wytrzymała 678 klapnięć...
    > Aktualnie w serwisie.

    Canon 40d po 3 tygodniach użytkowania (321 klapow) w serwisie na
    zytniej. I dodatkowo problem z ostrzeniem w 17-55, ok 10% trafien. Po
    naprawie sprzedaje i wiecej takiej taniej, tandetnej kupy jak 40D nie
    kupie.